Wednesday, June 17, 2009

علیخانی: نمی‌توان این سیل عظیم جمعیت را خس و خاشاک تصور‌ کرد/ مردم اراذل و اوباش نیستند

خبرگزاری انتخاب:

عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: مردم حاضر در خیابانها اراذل و اوباش نیستند و بلکه در حمایت از نخست وزیر حضرت امام در خیابانها حاضر شده اند.

قدرت الله علیخانی، عضو فراکسیون خط امام (ره) در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به راهپیمایی روز گذشته حامیان میرحسین موسوی اظهار داشت: روز گذشته بیش از 3 میلیون نفر که با متانت و آرامش در خیابان راهپیمایی کردند اراذل و اوباش نیستند.

وی گفت: اما تحرکات افراد معدود و اعمال ناپسند مورد تایید هیچ کس نیست و ما همواره این رفتارها را محکوم می کنیم.

نطق میان دستور

نماینده مردم قزوین تاكيد كرد: نمی‌توان این سیل عظیم جمعیت را خس و خاشاک تصور‌ کرد و همه آنها را اراذل و اوباش و اخلالگر خواند.

قدرت الله علیخانی در نطق میان دستور خود در جلسه علني امروز مجلس تصریح کرد: حضور گسترده و درخشان ملت در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 22 خردادماه نمایشی پرشکوه برای پایان دادن به روند نادرست و بحران آفرین در اداره کشور بود،که شایسته عالی‌ترین سپاس و تشکر و قدردانی است. هر چند که نتیجه‌‌ای کاملا متفاوت با این رای و اراده مردم از سوی دست اندرکاران اجرایی انتخابات ارایه شد که موجب بهت و حیرت و یاس عمومی گردید، که در گام اول خدشه‌دار كردن اعتماد مردم به نظام و مسوولان کشور را به دنبال داشت.

وی در ادامه افزود: آنچه اتفاق افتاد، در شان ملت حماسه ساز ایران اسلامی نبود که بعضا رای مردم را از طریق تاراج منابع عمومی به نام سهام عدالت و غیره، توسط برخی از مراکز و نهادهای در اختیار، در آستانه تبلیغات شروع و تا روز قبل از اخذ رای ادامه داد. همچنین ايجاد تبلیغات جهت‌دار و جانب‌دارانه رسانه ملی در رابطه با ایجاد فضای وهم‌آلود توام با تهمت و بطلان به برخی از بزرگان و سرمایه های نظام همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری و صرف هزینه های هنگفت از بیت المال، از مواردی بود كه در این انتخابات شاهد بودیم.

علیخانی خاطرنشان کرد: دیروز شاهد بودیم که مردم قهرمان تهران جهت بیان خواسته خود در کمال آرامش و متانت حماسه دیگری آفریدند و قدرت خود را دربرابر کسانی که آنها را خس و خاشاک مي‌خوانند ، به نمایش گذاشتند.

وی خطاب به رئيس‌جمهور تاکید کرد: نمی‌توان این سیل عظیم جمعیت را خس و خاشاک تصور‌کرد و همه آنها را اراذل و اوباش و اخلالگر خواند.

وی افزود: از مسوولان امر انتظار است به موضوع کوی دانشگاه و حوادث سایر دانشگاه‌ها هرچه سریعتر رسیدگی نموده و از دانشجویان عزیزی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند دلجویی نموده وآنهایی که در بازداشت قرار دارند، آزاد شوند.

نطق قدرت الله علیخانی با واکنش‌های عجیب نمایندگان همچون فریاد‌های دو دو و کوبیدن دست ها به روی میزها مواجه شد.

No comments:

Post a Comment