Wednesday, June 17, 2009

خبر فوری - لزوم هماهنگی دو تجمع و حضور در مرکز شهر

موج سوم:

برای تجمعات امروز چهارشنبه در تهران، دو محل تعیین شده است: 1- میدان هفت تیر که توسط تجمع‌کنندگان دیروز در میدان ونک تعیین شده است. 2- حرکت از جلوی دانشگاه تهران و میدان انقلاب به سمت میدان آزادی که تجمع‌کنندگان دیروز میدان آزادی قرار گذاشته بودند و جبهه اصلاحات نیز برای آن درخواست مجوز کرده بود؛ هرچند طبق گفته‌ی رئیس دوره‌ای جبهه اصلاحات، دولت احمدی‌نژاد چنین مجوزی را صادر نکرده است.

در عین حال شنیده‌ها حاکی از آن است که امنیت تهران در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفته و با توجه به درگیری‌های دیروز در محدوده میدان آزادی و در اطراف چند پایگاه بسیج، این نگرانی وجود دارد که برنامه‌های جدیدی برای به خشونت کشیدن تجمعات آرام طرفداران میرحسین موسوی وجود داشته باشد.

از این رو «موج سوم» از همه تجمع‌کنندگان میدان انقلاب درخواست می‌کند به جای حرکت به سمت میدان آزادی، از مسیر خیابان انقلاب، خیابان ولیعصر و بلوار کریم‌خان زند به تجمع‌کنندگان میدان هفت تیر بپیوندند و از پراکنده شدن به سمت غرب تهران خودداری کنند.

با توجه به فضای تنگ اطلاع‌رسانی، از همه پویشگران و علاقه‌مندان مهندس موسوی درخواست می‌شود تجمع‌کنندگان میدان انقلاب را نسبت به این موضوع آگاه و آنها به سمت مرکز شهر (میدان ولیعصر و میدان هفت تیر) هدایت کنند. همچنین به همگان هشدار داده می‌شود که ادامه تجمعات پراکنده پس از پایان تجمع اصلی، عامل اصلی نفوذ عناصر ناشناس به جمع سبزپوشان و به خشونت کشیدن آنها بوده است.

«موج سوم» همچنین به مسئولان دولتی هشدار می‌دهد که بیش از با سرنوشت کشور بازی نکنند و با جلوگیری از برگزاری قانونی تجمعات اعتراضی منتقدان دولت، راه را برای تبدیل این اعتراضات آرام و در سکوت به حرکات خشن و مخالف مصالح ملی هموار نکنند.

بدیهی است وقتی اعتراضات همچنان وجود دارد و دولت مجوز لازم را برای برگزاری قانونی تجمعات صادر نمی‌کند، راهپمایی‌های بدون راهبر و بی‌هدف به وضعیت بحرانی کنونی دامن خواهد زد.

No comments:

Post a Comment