Friday, June 26, 2009

اين‌بار، "سيا" عامل قتل ندا آقاسلطان

آینده

در حالي كه خبرگزاري ايرنا، فارس و وزنامه جوان سناريوهاي متفاوتي را درباره قتل ندا آقا سلطان مطرح كرده بودند اين بار خبرگزاري ايرنا يك عامل جديد را براي قتل اين دختر كه ژيش از اين در نا آرامي هاي تهران كشته شده، معرفي كرد.

يرنا گزارش داد: هفته نامه "نبض" چاپ باکو درمطلبي با اشاره به موضوع کشته شدن ندا صالحي دختر 26 ساله در جريان نا آرامي هاي اخير در تهران، قتل وي را توطئه اي طراحي شده از سوي نهادهاي اطلاعاتي غرب به خصوص سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) با هدف برهم زدن اوضاع ايران دانست.

به گزارش ايرنا، اين هفته نامه افزود: سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا تاکنون خرابکاري هاي مشابهي را طي چند دهه اخير با هدف بر هم زدن اوضاع در کشورهاي مختلف از جمله در سال 1977 ميلادي در ترکيه نيز انجام داده است.
نبض افزود : حادثه مبهم 11 سپتامبر سال 2001 ميلادي در نيويورک که موجب مرگ دو هزار و 974 نفر شد، از جمله اين توطئه ها بود.
اين هفته نامه افزود : سناريوي قتل ندا پيشتر آماده شده بود و به محض کشته شدن وي در تهران رسانه هاي غربي بلافاصله به انعکاس اين رويداد و بزرگ کردن اين موضوع براي پيشبرد اهداف شوم خود در ايران پرداختند.

گفتني است، سايت رجا كه حامي دولت است اعلان نموده بود كه ندا توسط تك تيرانداز كشته شده، روزنامه جوان اعلام كرده بود كه يك آدم كش توسط خبرنگار بي بي سي در تهران اجير شده و همچنين خبرگزاري فارس نيز اعلام كرده بود كه ندا توسط اسلحه قاچاقي كشته شده است با اين اوصاف ضرورت اعلام رسمي نتيجه تحقيقات درباره اين ادثه و معرفي عاملان اصلي ايت قتل ناجوانمردانه توسط مسئولان ذي ربط بيش از بيش نمود پيدا ميكند.

امام جمعه موقت تهران خواستار برخورد بی‌رحمانه با مخالفان شد

دویچه وله

به گزارش خبرگزاری کار ایران، احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه، با اشاره به قتل فجیع ندا آقاسلطان گفت: «در اغتشاشات اخیر یک خانم کشته شد. اوباما برایش اشک تمساح ریخت و غرب معرکه گرفت. هر عاقلی که فیلمش را دیده باشد، متوجه می‌شود کار خود اغتشاش‌گران است».

فیلمی که از صحنه قتل ندا پخش شده، نشان می‌دهد که او در کنار خیابانی ایستاده که محل تظاهرات و درگیری نیروهای انتظامی با معترضان است. اما احمد خاتمی گفت: «این خانم در کوچه خلوت بوده است. در کوچه خلوت نمی‌کشند، دستگیر می‌کنند. معلوم است که اگر کار نظام بود، در خیابان برخورد می‌کرد. اغتشاشگران برنامه ریزی کردند تا بعدا بهره برداری کنند».

حجت‌الاسلام احمد خاتمی در بخشی دیگر از خطبه دوم اضافه کرد: «تظاهرات غیرقانونی خلاف قانون است و چون رهبر هم نفی کرده خلاف شرع است. اغتشاش و تخریب اموال عمومی و آزار و اذیت مردم، بر اساس روایت دینی، بغی الله است و رهبر جامعه اسلامی می‌تواند با این افراد تا نابودی کامل آن‌ها بجنگد و یا مصداق محاربه است که اسلام اشد مجازات را برای آن‌در نظر گرفته است».

مخالفت با رهبر: مخالفت با خدا

امام جمعه موقت تهران، مخالفت با ولی فقیه را مخالفت با امام زمان دانست و گفت: «جوانان ما باید بدانند که در نگرش ما، ولی فقیه فقط رهبر سیاسی نیست، حجت شرعی است. نایب امام زمان است و مخالفت با نایب امام زمان مخالفت با امام زمان است».

احمد خاتمی سپس به استناد روایات افزود: «کسی که دستور ولی فقیه را زیر پا بگذارد، دستور امام معصوم را زیرپا گذاشته و مخالفت با دستور امام معصوم مخالفت با خدا است».

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به پنج روز تمدید مهلت شورای نگهبان گفت که آغوش شورای نگهبان به روی نامزدهای معترض باز است... اما اصل انتخابات را زیر سئوال بردن و درخواست ابطال آن، حرف زور است و ملت نمی‌پذیرد.

حجت‌الاسلام خاتمی سپس دولت‌های آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و دبیرکل سازمان ملل متحد را مورد حمله قرار داد و گفت: «دبیرکل سازمان ملل گفته که احساس نگرانی کرده است. بیچاره! زمانی که ۴۰۰ طفل و ۱۰۰ زن را در غزه کشتند، احساس نگرانی نداشتی؟ هر روز در عراق و افغانستان آدم می‌کشند، احساس نگرانی نکردی و این‌جا داری؟».

دولت ایران، نخستین هفته تیرماه را "هفته قوه قضائيه" نام نهاده است. خطیب نماز جمعه از قوه قضائيه خواست که در همین هفته با سران اغتشاش که به گفته او سر در آخور آمریکا و اسرائيل دارند، قاطعانه و بی‌رحمانه برخورد کند تا مایه عبرت همگان باشد.

نامه خانواده های زندانیان سیاسی به علمای قم و روسای قوه قضائیه و مجلس

بی بی سی فارسی


خانواده های زندانیان و بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر ایران در نامه های جداگانه ای به رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس و مراجع تقلید و علمای قم ، از وضعیت همسران و فرزندان خود ابراز نگرانی کرده اند.

نویسندگان این نامه ها ضمن ابراز نگرانی شديد نسبت به صحت و سلامت زندانی ها و رعايت حقوق قانونی آنها، خواهان آزادی فوری و رسیدگی هرچه سریع تر به پرونده آنها شده اند.

الهه مجردی، همسر محسن میردامادی، دبیر کل جبهه مشارکت ایران از جمله کسانی است که این نامه را امضا کرده است.

وی در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی گفت که هیچ مرجع قانونی اطلاعی درباره محل نگهداری زندانیان به آنها نداده و این خانواده ها فقط شنیده اند که این افراد در زندان اوین هستند.

خانم مجردی همچنین گفت که تعدادی از بستگان زندانیان هفته گذشته برای پیگیری وضعیت آنها به دفتر دادستانی تهران مراجعه کردند.

نگارندگان، در این سه نامه آورده اند که نسبت به وضعیت زندانیان، در بی خبری محض هستند.

در این نامه ها اشاره شده که جرم بازداشت شدگان، "ایجاد شور و نشاط انتخاباتی از طریق فعالیت در ستادهای انتخاباتی کاندیدای تایید شده توسط شورای نگهبان می باشد. نقش اثر گذار تک تک آنان در به صحنه کشاندن آحاد مردم، برای تعیین سرنوشت سیاسی کشورشان، ایجاد مشارکت حداکثری و مشروعیت بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی است."

خانواده های محمد علی ابطحی، محسن امین زاده، علی تاجرنیا، مصطفی تاج زاده، سعید حجاریان، عبدالله رمضانزاده، محسن صفایی فراهانی، محسن میردامادی و بهزاد نبوی از جمله امضا کنندگان این نامه ها هستند.

عفو بین الملل خواهان آزادی روزنامه نگاران ایرانی شد

بی بی سی فارسی

سازمان عفو بین الملل خواهان آزادی فوری ده ها روزنامه نگاری شده است که در جریان اعتراض های اخیر در ایران بازداشت شده اند.

عفو بین الملل روز جمعه (26 ژوئن) در بیانیه ای رسمی بازداشت روزنامه نگاران در ایران را تکان دهنده خواند و درباره احتمال بدرفتاری با آن ها ابراز نگرانی کرد.

این سازمان طرفدار حقوق بشر همچنین دولت ایران را به اتخاذ تدابیری شدید برای محدود کردن آزادی بیان و اطلاع رسانی از این کشور و نیز تلاش "پنهان کردن حقیقت" از شهروندان ایران و دنیای خارج متهم کرده است.

دولت ایران بارها این اتهام های سازمانهای بین المللی را بی اساس دانسته است.

عفو بین الملل در بیانیه روز جمعه خود بویژه به بازداشت 20 تن از کارکنان روزنامه "کلمه سبز" اشاره کرد.

منابع نزدیک به ستاد میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفته اند که نیروهای امنیتی دوشنبه شب اول تیرماه، با ورود به دفتر سایت "کلمه" و روزنامه "کلمه سبز" که متعلق به آقای موسوی است، کارکنان آن را با خود بردند.

این در حالیست که بر اساس گزارش ها، اياسن آتاناسیادیس، خبرنگار یونانی که شهروند بریتانیا نیز هست و برای روزنامه واشنگتن تايمز از ایران گزارش می داد، به هنگام خروج از كشور در فرودگاه امام خمينی دستگير و بازداشت شده است.

مازیار بهاری، خبرنگار ایرانی هفته نامه نیوزویک که تبعه کانادا نیز هست یکی دیگر از روزنامه نگارانی است که در تهران بازداشت شده است.

عفو بین الملل می گوید که دولت ایران باید فورا محل بازداشت روزنامه نگاران بازداشت شده را اعلام کند، از عدم آزار و اذیت آن ها اطمینان حاصل کند و به خانواده ها و وکلای آن ها اجازه ملاقات بدهد.

عبدالرضا تاجیک، فعال سیاسی و روزنامه نگار، مجتبی پور محسن، سردبیر روزنامه "گیلان امروز" و محمد قوچانی، سردبیر روزنامه اعتماد ملی از جمله روزنامه نگارانی هستند که نام آن ها در بیانیه عفو بین الملل دیده می شود.

دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با نامزدهای معترض

بی بی سی فارسی

اعضای هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با نامزدهای معترض به نتایج دهمین دوره انتخابات دیدار کردند.

محمد کرمی راد، نماینده کرمانشاه، از دیدارهای اعضای کمیسیون امنیت ملی با میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محسن رضایی و اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داد.

محمد کرمی راد از اعضای هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا دیدارهای اخیر با نامزدهای معترض به نتایج دهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری را مثبت ارزیابی و اعلام کرد محسن رضایی برای حل مسائل موجود اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به انصراف آقای رضایی از اعتراضش نسبت به شورای نگهبان گفت: "متاسفانه ایشان به گونه ای اعلام انصراف کردند که منتی هم بر سر تشکیلات و نظام گذاشته باشند."

احمد سلامیتان ، تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است رایزنی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با برخی از شخصیت ها ماهیت امنیتی به بحران می دهد و نه ماهیت سیاسی و حقوقی. او همچنین بحران کنونی را بحران از دست رفتن اعتماد به علت بعضی از تخلفات حقوقی و نتایج سیاسی آن در صحنه اجتماع می داند.

آقای سلامتیان در این باره گفت: "بنابراین رایزنی با زبان امنیتی و با کسانی که مشخصا مسئولان امنیتی هستند نمی توانند کارایی زیادی داشته باشند. از طرف دیگر یکی از اعضای هیات رئیسه می گوید در دیدار با آقای موسوی مسائل امنیتی را به ایشان گوشزد کرده اند. این جمله گواه از اتمام حجتی از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس برای آقای موسوی است. یعنی اگر شما بر درخواستهای خودتان در مورد ایراد حقوقی و سیاسی انتخابات پافشاری کنید، در معرض نوعی اتهام اقدام علیه امنیت ملی قرار می گیرید."

محمد کرمی راد، با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی با اکبر هاشمی رفسنجانی، خبر از بیانیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حمایت از رهبر ایران داد که به زودی منتشر می شود.

احمد سلامتیان در رابطه با این سخنان گفت: "این سخنان بیشتر یک نوع اعمال فشار نسبت به آقای هاشمی برای اعلام حمایت از رهبری است. این ماجرا مانند این است که اعضای کمیسیون در ذهن شان قبول دارند که در شرایط کنونی، رهبری احتیاج به اعمال حمایت رئیس مجلس خبرگان دارد. منتها به دنبال این هستند که حمایت را با نوعی اعمال فشار کسب کنند. من فکر می کنم اگر در شرایط کنونی تشخیص داده شده که رهبری در وضعیتی قرار گرفته که احتیاج به نوعی حمایت از رئیس مجلس خبرگان دارد، این امر باید به تشخیص مجلس خبرگان یا در حد بالاتر به تشخیص یک هیات حل اختلاف برسد که مورد قبول کلیه کسانی است که در این اختلاف نظر درگیر هستند."

حسین باستانی، روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است اگر چه نیروی انتظامی تا اندازه ای توانسته بحران خیابان ها را کنترل کند، اما در سطح جامعه و حکومت هنوز تنش زیاد است و مسئولان فکر می کنند می توانند با رایزنی آن را حل کنند.

آقای باستانی با تاکید بر این نکته که به این رایزنی ها خوشبین نیست، به رد صلاحیت های شورای نگهبان در انتخابات گذشته و به ویژه انتخابات مجلس اشاره می کند که گروهی با رایزنی کردن قصد داشتند حد وسط را بگیرند و فضا را آرام کنند.

حسین باستانی افزود: "اما در انتخابات اخیر حد وسط قابل تصور نیست، به همین دلیل هم معلوم نیست رایزنی تا چه حد موثر باشد. به این علت که آن طرف اصرار دارند که انتخابات سالمی برگزار کرده اند و اگر هم تخلفاتی صورت گرفته در حدی نیست که نتایج عوض شود. از سوی دیگر اصلاح طلبان تاکید دارند که در انتخابات به شدت تخلف شده و در واقع اسم کسی که به عنوان رئیس جمهور از این انتخابات باید بیرون می آمده آقای احمدی نژاد نبوده بلکه آقای موسوی بوده است. نمی توان یک حد وسط بین این دو حرف تصور کرد."

آقای باستانی در ادامه سخنانش درباره محدودیت بسیار جدی کسانی که قصد رایزنی دارند، گفت: "این در صورتی است که واقعا بخواهند به حقیقت برسند. آنها یک محدودیت جدی دارند و آن موضع صریح رهبری است که گفته اگر تخلفاتی صورت گرفته باشد در حدی است که صد و یا دویست هزار رای جا به جا شود و به بیان ایشان مگر می شود یازده میلیون تقلب شده باشد! ایشان همچنین تاکید کرده اند که نظام اهل تقلب نیست. در یک چنین شرایطی به نظر می رسد حد و سقف رایزنی ها مشخص است. این رایزنی ها نمی تواند در حدی باشد که نتایج انتخابات را تغییر دهد. در حالیکه آقای موسوی و سایر اصلاح طلبان با تکیه به شواهدی که ارائه می کنند می گویند در این انتخابات قطعا تقلب گسترده شده در حدی که جای نفر اول و دوم انتخابات عوض می شود."

محمد کرمی راد، نماینده مجلس همچنین از دیدار نمایندگان کمیسیون امنیت ملی با علی اکبر ناطق نوری در روزهای آینده خبر داده است.

در حالی که میر حسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری همچنان به تقلب گسترده در نتایج انتخابات معتقدند و خواستار ابطال آرای آن هستند، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام داشت به ضرس قاطع می توان گفت که هیچگونه تقلبی در این انتخابات شکل نگرفته است. آقای کدخدایی همچنین انتخابات اخیر را سالم ترین انتخابات در طول دوران گذشته نامید.

شورای نگهبان برای بررسی انتخابات 'هیأت ویژه' تشکیل می دهد

بی بی سی فارسی

شورای نگهبان در ایران اعلام کرده است برای جلب اعتماد نامزدهای معترض انتخابات ریاست جمهوری ایران، "هیأتی ویژه" را برای بررسی روند انتخابات و بازشماری ده درصد آرا تشکیل داده است.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان روز جمعه ۵ تیر (۲۶ ژوئن) به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: "شورای نگهبان هیأتی ویژه را از شخصیت های سیاسی و اجتماعی کشور، شامل دکتر ولایتی، دکتر حدادعادل، گودرز افتخارجهرمی و حجج اسلام آقایان دری نجف آبادی، ابوترابی و رحیمیان در نظر گرفته که با حضور نمایندگان دو داوطلب معترض گزارشی را از روند برگزاری انتخابات تهیه کنند و ۱۰ درصد از صندوق ها نیز با حضور همین هیأت بازشماری شود و گزارش آن را برای افکار عمومی منتشر کنند".

آقای کدخدایی از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد جناح اصلاح طلب که به نتیجه اعلام شده انتخابات معترض هستند، خواسته است نمایندگان خود را برای شرکت در این بررسی ها ظرف ۲۴ ساعت معرفی کنند.

مشخص نیست که آیا برای تعیین اعضای این هیأت با نامزدهای معترض مشورت شده است یا نه.

به نظر می رسد اعضای انتخاب شده برای این هیأت عمدتا به جناح اصولگرا گرایش دارند.

علی اکبر ولایتی، وزیر امور خارجه پیشین ایران و مشاور رهبر این کشور است. او یک روز پیش تر از پیشنهاد آقای موسوی و آقای کروبی برای ابطال انتخابات انتقاد کرده و تلویحا آنها را متهم کرده بود که خلاف تعهدی که در خصوص پایبندی به ولایت فقیه داده اند، عمل می کنند.

غلامعلی حدادعادل، رئیس پیشین مجلس و رئیس فعلی کمیسیون فرهنگی مجلس از حامیان نامزدی محمود احمدی نژاد در انتخابات بود.

گودرز افتخار جهرمی، حقوقدان و استاد دانشگاه و عضو پیشین حقوقدانان شورای نگهبان است.

قربانعلی دری نجف آبادی دادستان کل کشور و وزیر پیشین اطلاعات است. ستاد آقای موسوی هم در پیشنهاد خود برای تشکیل کمیته حقیقت یاب، حضور دادستان کل کشور را پیشنهاد کرده بود.

محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی است. او دو روز پس از انتخابات گفته بود که "سلامت انتخابات برای اهل نظر غیر قابل تردید است".

محمد حسن رحیمیان نماینده آیت الله خامنه ای در بنیاد شهید و امور ایثارگران است. او روز ۳۰ خرداد گفته بود: "افرادی که در انتخابات رأی نیاوردند به جای تمکین به راهکارهای قانونی، راهکارهای دیگری را مطرح کردند که موجب سوءاستفاده دشمنان شد".

با این حال به نظر می رسد موافقت شورای نگهبان با تشکیل این هیأت، نوعی واکنش به درخواست ستاد آقای موسوی به تشکیل یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی روند انتخابات باشد.

علی اکبر محتشمی پور، رئیس کمیته صیانت از آرای ستاد آقای موسوی روز سه شنبه ۲۶ خرداد در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: "این هیأت حقیقت یاب باید از سه نماینده از طرف مراجع تقلید، چهار نماینده نامزدهای انتخاباتی، یک نفر از وزارت کشور و یک نفر از شورای نگهبان که به سود نامزدی موضع رسمی نگرفته باشد، یک حقوقدان دانشگاهی و قاضی بی طرف به معرفی کانون وکلا، دادستان کل کشور، رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شود".

ابراهیم نبوی: قاتل جوانان ایرانی! شما لطفا ساکت!

آینده

ابراهیم نبوی، طنزنویس روزنامه های توقیف شده دوران اصلاحات در مطلبی مریم رجوی، رییس جمهور خودخوانده گروه تروریستی مجاهدین خلق را به باد حمله گرفت و نوشت:

مریم رجوی رئیس فرقه تروریستی مجاهدین خلق طی پیامی برای مردم ایران اعلام کرد که طرفدار ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات آزاد زیر نظر سازمان ملل است....

خانم رجوی!
پرونده فرقه مجاهدین خلق نزد مردم ایران سیاه تر از آن است که نیازی به کمک شما داشته باشد. شما اگر بلدید کسی را نجات بدهید یا راه حلی پیدا کنید، برای رهبر خودتان یک جایی پیدا کنید که بتواند به زندگی اش ادامه دهد. مردم ایران فراموش نکرده اند که شما و گروه تان سه سال با سوء استفاده از عواطف نوجوانان ایرانی آنها را به ترور واداشتید و در مقابل گلوله تنها گذاشتید. مردم ایران فراموش نکردند که شما و مسعود رجوی در خرداد 60 با یک اشتباه محاسباتی هزاران جوان را به کشتن دادید و در سخت ترین روزهای زندگی این ملت و در روزهایی که مردم توسط حکومت عراق کشته می شدند، در کنار دشمنان ملت قرار گرفتید و هزاران ایرانی کرد و فارس را در جنگ کشتید.

مردم ایران شما را قاتل جوانان ایرانی می دانند، شما بسیاری از جوانان بیگناه را اشتباها ترور کردید و افرادی را صرفا به دلیل اینکه شبیه شما فکر نمی کردند یا شبیه افرادی دیگر بودند کشتید. شما اعضای تسویه شده تان را در شرایطی که می دانستید که احتمال مرگ آنان بالای نود درصد است به جنگ در مقابل مردم ایران فرستادید و صدها نفر قربانی تسویه حساب های درون گروهی شما شدند، فقط بخاطر اینکه خداوندی و ولایت و هاله قدسی مسعود رجوی را انکار کرده بودند.

خانم رجوی!
... شما حتی برای دختران عضو تشکیلات تان همان آزادی موجود در خیابان های ایران را هم نمی دهید. شما از چه چیز دفاع می کنید؟ از آزادی ای که به آن اعتقاد ندارید؟ از دموکراسی که بویی از آن نبردید؟ از آزادی حجاب برای زنان که اگر زنی از اعضای تشکیلات تان کوچکترین شکی به این بکند، به بدترین مجازات ها محکومش می کنید؟ از انتخاباتی دفاع می کنید که به آن هیچ اعتقادی ندارید؟ چه کسی دیده است که شما جز با زبان تانک و گلوله و نارنجک حرف بزنید؟ به همین دلیل به عنوان یک روشنفکر ایرانی از شما می خواهم ساکت باشید و در امور داخلی ایران دخالت نکنید.

خانم رجوی!
اگر احمدی نژاد ..فکر می کند هاله نور دیده است، مسعود رجوی بیست سال است که با هاله تقدس زندگی می کند...شما اعضای تشکیلات خودتان را هم شکنجه کردید و کشتید... مردم ایران و روشنفکران و آزادیخواهان ایران سالهاست جز رنج و فلاکت از سوی شما هیچ ندیده اند، لطفا در مسائل این مردم دخالت نکنید.

جنبش سبز مدنی ایران در جستجوی برگزاری انتخاباتی درست در کشور است. این موضوعات هیچ ربطی به شما و فرقه تان ندارد. شما اصلا نمی دانید مردم ایران کیستند و به چه گونه اند. رهبر شما و شخص شما در چهل سال گذشته یا در زندان بودید یا در خانه تیمی و یا در پادگان های نظامی عراق، شما اصلا نمی دانید مردم عادی ایران که امروز در خیابان هستند از چه جنسی هستند و حرف حساب شان چیست، در موضوعی که نمی دانید چیست دخالت نکنید. شما که قرار بود در زمان بوش ارتش او برای حمله به ایران باشید، حق ندارید خود را مدافع مردم ایران نشان دهید. بس کنید که مردم ایران از شما و گروه تان بیش از دولت موجود متنفر است.

ابراهیم نبوی
اول تیرماه 1388

مدرسین دانشگاه‌ها: ای علمای قم به داد اسلام برسید

آینده

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها که عصر چهارشنبه پس از برگزاری یک نشست با حضور مهندس میرحسین موسوی (عضو این انجمن)، با برخورد قهری و بازداشت تعدادی از اعضای خود مواجه شد، در نامه‌ای به مراجع عظام تقلید، کمک آنها به مردم را خواستار شد.

به گزارش قلم نیوز، در این نامه آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

محضر شریف آیات عظام و علمای اعلام

سلام علیکم بما صبرتم

چنانچه مستحضر هستید پس از مطرح شدن ایرادات جدی به نحوه اجرای انتخابات ریاست جمهوری دهم و اعلام نتایجی خلاف انتظار که بسیاری از مردم مسلمان در سراسر کشور بر این اقدام دور از شان نظام جمهوری اسلامی به شدت اعتراض کردند و چون اجازه تجمع قانونی به آنان داده نشد، به صورت خودجوش در تجمع‌های آرام و میلیونی اعتراض خود را مطرح کردند و سوال اصلی آنان این بود که "رای ما چه شد؟"، متولیان امر بجای شنیدن اعتراض‌های مردمی و پاسخگویی در اغلب شهرها با اقدام‌های غیرقانونی و مبتنی بر زور به دستگیری و ضرب و شتم و جرح و قتل مردم بی‌گناه پرداختند و با کشاندن نیروهای نظامی و انتظامی به صحنه و مواجه کردن فرزندان خدمتگزار ملت در برابر ملت، کشور را در آستانه فجایع خونبار قرار داده‌اند و بدیهی است که از ابرهای فتنه هرگز باران رحمت و صلح و برکت نخواهد بارید و چون این همه به نام اسلام صورت می‌گیرد، خطر جدی آن است که اسلام سیلی بخورد؛ خطری که امام خمینی (ره) بارها نسبت به آن هشدار داده بودند.

اینک ما از شما که مصداق "العالم بزمانه لایهجم علیه اللوابس" هستید انتظار داریم اولا باور بفرمایید مردم مسلمان ما این مصیبت‌ها را برای حفظ نظام جمهوری اسلامی تحمل می‌کنند و تهمت‌ها و انتساب‌های مطرح شده مبنی بر آشوبگری و اغتشاش یا عمال بیگانه بودن کاملا بی‌اساس است. ثانیا از آنجا که علما و مراجع عظام در حافظه تاریخی ملت ایران همواره در کنار مردم و راهگشای آنان بوده‌اند، از شما می‌خواهیم در این نگرانی ملی با استفاده از جایگاه معنوی خود در کنار مردم باشید و از گسترش این بلای ویرانگر جلوگیری کنید.

آیات عظام و علمای اعلام، شما خود می‌دانید طبق اصل 27 قانون اساسی، تشکیل اجتماعاتی که مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است. کافی بود متولیان امور چنین اجازه‌ای می‌دادند تا طرفین سخنان یکدیگر را بشنوند و به موجب "فیتبعون احسنه" تصمیم بگیرند اما برخی از متولیان علی رغم ارتکاب اعمال خلاف قانون و تضییع حقوق ملت در پناه تبلیغات فریبنده، خود را درستکار و خیرخواه قلمداد می‌کنند و در قبال دستگیری گسترده و غیرقانونی و بی‌دلیل فعالان سیاسی و ایجاد تضییقات برای اصحاب رسانه و دستگیری آنان چون لبی به اعتراض گشوده شود، برآشفته می‌گردند و با گلوله پاسخ می‌دهند. به موجب آیه "لایحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم" وقتی سخن منطقی و قانونی مردم شنیده نشود، حق دارند فریاد کنند و البته جواب آنان تهمت عمال بیگانه بودن و آشوبگربودن و در نهایت گلوله نیست.

مردم مسلمان ما با توجه به سخن امام علی (ع) در خطبه مالک اشتر "فانی سمعت رسول الله (ص) یقول فی غیرموطن"، "لن تقدس امه لایوخذ للضعیف فیها حقه من القوی غیر متمتع" بر این باورند که در نظام جمهوری اسلامی باید بتوانند اعتراض و درخواست حق خود را بدون ترس مطرح کنند.

مردم مسلمان ما بر این باورند که فرمان حضرت علی (ع) در خطبه مالک اشتر، رابطه مردم را با متولیان امور یک رابطه انسانی سرشار از محبت تنظیم کرده که اگر فرضا تندی از آنان سرزند با آغوش پر مهر مسوولان مواجه خواهند شد "واشعر قلبک الرحمه للرعیه و المحبه لهم و اللطف بهم و لاتکونن علیهم سبعا ضاریا تغتنم اکلهم فانهم صنفان اما اخ لک فی الدین او نظیر لک فی الخلق تفرط منهم الزلل و تعرض لهم العلل" ما از شما انتظار داریم از متولیان امور بخواهید و تذکر دهید توسل به زور و اسلحه آن هم در قبال اعتراض قانونی برای تخلقی که برخی دستگاه‌ها مرتکب شده‌اند، عاقلانه و منطبق بر موازین اسلامی نیست. به آنان تذکر دهید اعتراض قانونی مردم از مصایق نهی از منکر و واجب است. ما دفاع شما بزرگان را از حقوق شرعی و قانونی مردم دقیقا از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر می‌دانیم.

آیات عظام و علمای اعلام، ما از سر اضطرار، فریاد امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به یاد شما می‌آوریم که فرمود: "... ای علمای ایران، ای مراجع اسلام ... ای فضلا، ای طلاب، ... ای آقایان، من اعلام خطر می‌کنم ...، ای علمای قم به داد اسلام برسید..." (صحیفه امام، ج1 ، صص 418- 420).

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

مایکل جکسون درگذشت

بی بی سی فارسی

مایکل جکسون، ستاره موسیقی پاپ روز پنجشنبه، 25 ژوئن در سن پنجاه سالگی در لس آنجلس درگذشت.

جرامین، برادر مایکل جکسون گفت به نظر می رسد او در اثر نارسایی قلبی درگذشته باشد.

جسد مایکل جکسون با هلی کوپتر از بیمارستان به پزشکی قانونی منتقل شده است.

مرگ آقای جکسون پس از آن اعلام شد که به علت ایست قلبی به وسیله نیروهای امدادی از خانه اش در هالیوود به بیمارستانی در لس آنجلس منتقل شد.

روزنامه لس آنجلس تایمز در وب سایت خود گزارش داد هنگام مراجعه ماموران امداد به منزل آقای جکسون، تنفس او متوقف شده بود. این گزارش می افزاید ماموران به احیای قلبی-تنفسی مایکل جکسون اقدام کردند.

بعضی از اعضای خانواده مایکل جکسون به بیمارستان رفته اند. علاقمندان این ستاره سرشناس پاپ در اطراف بیمارستان و همچنین در اطراف خانه او جمع شده اند.

مایکل جکسون دارای سابقه مشکلات پزشکی بود و تحت درمان قرار داشت.

او قرار بود کمتر از یک ماه دیگر پس از دوازده سال دوری از صحنه های جهانی، تور بین المللی خود را در لندن آغاز کند.

ابر ستاره پاپ

مایکل جکسون فعالیت حرفه ای خود در زمینه موسیقی را از دوران کودکی با برادرانش در گروه جکسون فایو شروع کرد.

او در دهه هشتاد میلادی با ترانه های "تریلر" و "بد" به شهرت جهانی رسید.

به گزارش کتاب رکوردهای گینس، آلبوم تریلر مایکل جکسون که سال 1982 عرضه شد، با شصت و پنج میلیون نسخه فروش، پر فروش ترین آلبوم موسیقی در جهان بوده است.

مایکل جکسون در سال های گذشته به علت جنجال های اخلاقی و مشکلات مالی منزوی شده بود.

او شش سال پیش به اتهام آزار جنسی یک پسر چهارده ساله بازداشت شد ولی دادگاه پس از یک محاکمه جنجالی پنج ماهه او را بیگناه تشخیص داد.

مایکل جکسون سه فرزند به نام های مایکل جوزف، پاریس مایکل کاترین و پرینس مایکل دوم از خود به جا گذاشته است.

Thursday, June 25, 2009

توضیح محسن رضایی درباره علت انصراف

آینده

من از شکایت های شخصی خودم نسبت به انتخابات آن هم از شورای نگهبان منصرف شدم ولی این به معنای انصراف از پیگیری شکایتهای مردم و اجحافاتی که به نظام شد نیست، چنانچه در هفته های اخیر هم به مردم ظلم شده است و هم نظام جمهوری اسلامی تضعیف شده است.

به گزارش خبرنگار" تابناک" دکتر محسن رضایی با بیان جملات فوق در میان جمعی از طلاب حوزه های علمیه افزود: من شخصا از هیچ شخص و نهادی شکایت ندارم زیرا نیتم از ورود به این عرصه شخصی نبوده است که اکنون به دنبال پیگیری حقوق شخصی خودم باشم، اما ظلمهایی که در این مدت به مردم و نظام جمهوری اسلامی شده است را تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.

محسن رضایی که این سخنان را در پاسخ به پرسش یکی از حاضرین در خصوص انصراف وی از شکایات انتخاباتی اش بیان داشت در ادامه گفت: من از مسیر قانونی، تمامی شکایت های مردمی و لطمات وارد شده به آنان و نظام را دنبال خواهم کرد و انشاالله تا به نتیجه رسیدنشان پیگیر خواهم بود، اما لازمه این کار این بود که بگویم من به دنبال منافع شخصی نیستم و باید در عمل ثابت می کردم به همین دلیل نامه منصرف شدن من از پیگیری شکایاتم به شورای نگهبان در واقع سلب جنبه شخصی از این شکایت بوده است اما به هیچ وجه از پیگیری مطالبات مردم و اجحافاتی که در این مدت به آنها شده است دست بر نخواهم داشت و اقدامات تمام کسانی که موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی شده اند و به مردم ظلم کرده اند را پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: مسئله مهمتر از انتخابات جان، مال و ناموس مردم و اعتبار و حیثیت جمهوری اسلامی است که طی هفته های اخیر آسیب دیده و باید کاری کرد که جلوی این خسارات گرفته شود.

دکتر رضایی در ادامه گفت: مگر ما نتیجه انتخابات را برای چه می خواستیم؟ مگر هدف ما از ورود به انتخابات به غیر از رفاه مردم، توسعه و امنیت کشور و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است؟ حال که به آبرو و جان و مال مردم آسیب وارد شده و حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی در داخل و خارج از آن خدشه دار گردیده است، جلوگیری از ادامه این وضعیت که به ضرر مردم و نظام تمام می شود مهمتر از نتایج انتخابات است و لذا باید برای رضای خدا صبر نموده و از منافع شخصی گذر کرده ولی منافع مردم و نظام را به صورت قانونی دنبال نمائیم، بنابراین من و نیروهای انقلاب وظیفه خود می دانیم که جلوی این خسارات را گرفته و از منافع شخصی خود بگذریم.

وی در پایان گفت: من از همه هوادارانم می خواهم همانطور که در انتخابات مرا همراهی کردند در این تکلیف جدید هم که جلوگیری از خسارت به مردم و بی اعتبار شدن نظام جمهوری اسلامی است کمک کنند و همراه من باشند چرا که ما باید امنیت، آرامش و وحدت را به جامعه برگردانده و منافع از دست رفته مردم را به آنها بازگردانیم چراکه من همیشه با مردم بوده و با آنها خواهم ماند.

شگفتي سايت توكلي از خيانت در سيستم ريلي

آینده

سايت الف متعلق به احمد توكلي در ياداشتي به قلم سيد حسين ميرافضلي نوشت:

ميليون ها مسافر ساكن در استانهاي دور و نزديك كه اكثر آنها از اقشار كم درآمد جامعه هستند آرزو دارند هر چه سريعتر شهر آنها به شبكه ريلي متصل شود. مسافرت با استفاده از قطار مزيت هاي ويژه اي دارد كه برخي از آنها عبارتند از:

امنيت و آسايش بسيار بالاتر مسافرين، سرعت مناسب قطار هاي جديد، هزينه مناسب سفر با قطار از طرف ديگر توسعه شبكه ريلي منجر به ترقي و پيشرفت شهرهاي دور افتاده مي شود بهداشت و درمان را افزايش مي دهد و زمينه اشتغال مناسبي را فراهم مي كند. اتصال شهرهاي بندري به شبكه ريلي موجب توسعه شهرهاي بندري و آنها را متحول مي‌كند و از بعد بين‌المللي امكان ترانزيت بسيار گسترده كالا از طريق ايران را محيا خواهد نمود.

با وجود مزيت‌هاي ويژه توسعه شبكه ريلي اين زيرساخت اساسي توسعه همواره مورد كم توجهي قرار مي‌گيرد. ايران براي نيل به اهداف توسعه اي مي‌بايست سالانه حداقل 1000 كيلومتر خط آهن جديد احداث نمايد اما در سالهاي گذشته حدود يك سوم اين ميزان خط جديد احداث شد و روند موجود همچنان ادامه دارد.

مهمترين نياز ريلي عبارتند از :
- ريل‌هاي UC33 و UIC60 كه بيشترين مصرف مربوط به ريل‌هاي UC33 مي‌باشد كه براي سرعت‌هاي تا 160 كيلومتر را پوشش مي‌دهد و توان توليد كل نياز كشور نيزدر شركت ذوب آهن اصفهان وجود دارد و تا كنون چند هزار تن توليد و تحويل شده است. همين شركت قادر است با حدود 50 ميليون يورو سرمايه‌گذاري جديد خط توليد ريل‌هاي UIC60 را براي سرعت تا 250 كيلومتر را نيز راه‌اندازي نمايد.

- توان توليد انواع واگن براي كل نياز كشور در شركت‌هاي واگن سازي پارس، بلور سبز، واگن سازي تهران و تبريز و مجتمع شهيد كلاهدوز و كوثر وجود دارد كه متأسفانه حمايت‌هاي لازم از اين شركت‌ها بعمل نمي‌آيد و اين شركت‌ها با سختي سر پا نگه داشته شده‌اند، ورود غير قانوني واگن‌هاي دست دوم و خارج از رده در حال انجام است و وزارت صنايع در كميسيون ماده يك كه 9 عنصر دارد و اكثر اعضاء تمايل به واردات دارند قدرت حمايت از توليد داخل را ندارند. به اين ترتيب با نقض صريح قانون اجازه ورود واگن‌هاي دست دوم و با عمر بالااز خارج صادر شده و واگن سازي‌هاي داخلي را در بحران فرو برده است.همچنين انعقاد قراد داد هاي ترنكي جهت فاينانس به چيني ها بدترين نوع اقدام بود كه انجام شد و به اين ترتيب شركتهاي چيني ارباب پروژه هاي ريلي مي شوند سود پولشان را هم مي گيرند و اگر لطف كنند به شركتهاي ايراني براي كارهاي فرعي را بصورت كارمزدي قرار داد منعقد خواهند نمود. و تمام تجهيزات و واگن ها و لكوموتيو ها و ريل و غيره از چين وارد خواهد شد.

متأسفانه سياست گذاريها و خط مشي در حال اجراء در بخش ريل قابل دفاع نمي‌باشد. اقدام عجيب‘ بسيار پر هزينه و غير قابل دفاع ديگري كه توسط متصديان امور ريلي پيگيري شده انعقاد قرارداد 11 ميليارد يورويي با آلمان جهت احداث قطار مغناطيسي در ايران مي باشد. از طرفي دولت هزينه حدود 1000 ميليارد توماني براي احداث 12000-1000 كيلومتر خط ريلي در كشور را اختصاص نمي‌دهد از طرف ديگر پروژه احداث قطار مغناطيسي در مسير تهران مشهد را با حدود 11 ميليارد يورو كه با تعديل‌ها و هزينه‌اي ديگر به عدد بالاتري خواهد رسيد را تصويب مي‌كند.

آيا تا كنون قطار مغناطیسی(مگلو)با سرعت 500 کیلومتر در ساعت بصورت تجاري احداث شده است؟ حتی در فاصله بین شهرهای نزدیک به هم که این پروژه بصورت آزمایشی اجرا شده موفقیت آمیز نبوده و قطار جز چند دقیقه نتوانست با چنین سرعتی حرکت کند و بطور متوسط با سرعت حدود 300کیلومتر نتیجه بخش بوده است. در حالی که قطارهای تندرو فعلی با سرعت متوسط 120 کیلومتر بین تهران مشهد تردد می کنند به یک باره تصمیم گرفته می شود قطار مغناطیسی با سرعت 500 کیلومتر آن هم برای فاصله طولانی تهران مشهد اجرا شود و قرار داد آن جمعا با مبلغ 11 میلیارد دلار با کشور آلمان منعقد شده است. حتی چنانچه این پروژه رویایی قابل اجرا می بود قیمت بلیط آن با بلیط هواپیما برابر خواهد بود اما امنیت آن از هواپیما بسیار کمتر و برای محیط زیست نیز مشکل آفرین خواهد بود. چگونه به خود اجازه دادند چنین قراردادی که در هیچ کجای دنیا نمونه آن به اين شكل اجرا نشده‘ را منعقد نمایند. در مسیر تهران مشهد پروژه دیگری ابلاغ شده که قطار الکتریکی با سرعت 250 کیلومتر راه اندازی شود و پیمانکاران این پروژه شرکتهای توانمند ایرانی می باشند. با اجرای این پروژه مسافرین قادرند در مدت حدود 5 ساعت بین این دو شهر تردد کنند. قیمت بلیط این قطار نیز حدود نصف قیمت بلیط هواپیما می باشد.

هزینه تعمیر و نگهداری قطارهای مغناطیسی بسیار بالاتر از قطارهای الکتریکی ومعمولی است. با هزینه ای که براي احداث این پروژه در نظر گرفته شده می توان بین 10 تا 15 هزار کیلو خط آهن بین شهرهای بزرگ کشور احداث نمود. موضوع مهم دیگر اینکه برای آنکه پروژه بتواند ظرف مدت 20 سال هزینه ها را تامین کند باید سالانه 10 میلیون مسافر جابجا نماید در حالی که با وجود هواپیما، قطارهای معمولی تندرو، قطارهای تندرو الکتریکی، اتوبوس و خودرو های شخصی هرگز این تعاد مسافر از چنین سیستم گران و با امنیت کمتری استقبال نخواهند کرد.
بزودی شهر توریستی زیارتی شیراز به شبکه ریلی متصل خواهد شد و تا چند سال آینده بزرگراه تهران شمال که زمان تردد بین تهران با مناطق سرسبز شمال را به کمتر از 2 ساعت می رساند راه اندازی خواهند شد آیا در آن شرایط تعداد مسافرین مشهد همچنان بالا خواهد بود. با افزایش امنیت مسافرت به عتبات عالیات در عراق و اتصال بصره به خرمشهر از طریق شبکه ریلی و اتصال عراق به غرب کشور از طریق شبکه ریلی بخشی از علاقمندان به سفرهای زیارتی به عراق سفر خواهند کرد لذا این احتمال وجود دارد که پس از راه اندازی این پروژه پر هزینه علاقمندان سفر به مشهد در حدی نباشند که برای اجرای این پروژه پیش بینی شده است. بهر حال اجرای پروژه ای که علاوه بر پر هزینه بودن هنوز برای مسیرهای طولانی آزموده نشده است غیرصحيح و خسارت بار خواهد بود لذا امید است مجلس و دیگر دستگاه های نظارتی جلو چنین اقداماتی که به اقتصاد کشور آسیب وارد می نماید گرفته شود.

'نگرانی' از نقش سعید مرتضوی در پرونده بازداشتی ها

بی بی سی فارسی

دولت کانادا و همچنین گروه دیده بان حقوق بشر، به شدت نسبت به انتصاب سعید مرتضوی، برای تحقیق درباره کسانی که در ناآرامی های پس از انتخابات ایران بازداشت شده اند ابراز نگرانی کرده اند.

لارنس کانون، وزیر خارجه کانادا، که کشورش قبلا با شدیدترین لحن خشونت های 12 روز اخیر در ایران را محکوم کرده است گفت که او "عمیقا نگران" سپرده شدن این مسئولیت به سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، است.

گروه "دیده بان حقوق بشر" نیز با وارد کردن این اتهام که سعید مرتضوی در گذشته در "شکنجه و گرفتن اعتراف اجباری" از زندانیان دست داشته است، گفت انتصاب وی "نشان می دهد که مقام ها خود را برای طرح اتهامات ساختگی علیه مخالفان آماده می کنند."

سارا لی ویتسون مدیر بخش خاور میانه و آفریقای شمالی این گروه گفت: "سپردن نقش اصلی در سرکوب (مخالفان) در تهران به سعید مرتضوی باید زنگ خطر را برای همه کسانی که با سابقه او آشنا هستند به صدا در آورد."

کانادا قبلا سعید مرتضوی را مسئول مرگ زهرا کاظمی، عکاس ایرانی-کانادایی که در سال 2003 در بازداشت درگذشت، دانسته است.

آقای کانون در بیانیه ای گفت: "ما عمیقا نگران گزارش هایی هستیم که می گوید مسئولیت تحقیق درباره رهبران اصلاح طلب و مقام های حزبی بازداشت شده در ایران به سعید مرتضوی سپرده شده است."

وی افزود: "آقای مرتضوی در چندین مورد، به خصوص بازداشت و قتل زهرا کاظمی خبرنگار کانادایی، بی اعتنایی خود به حقوق بشر و آزادی های بنیادی را ثابت کرده است."

آقای کانون گفت که تحقیقات داخلی ایران تایید کرده بود که سعید مرتضوی دستور بازداشت "غیرقانونی" زهرا کاظمی را داده بود و اینکه "با جعل مدارک، دخالت خود را در پرونده او پنهان کرد."

خانم کاظمی در ژوئن 2003 زمانی که 54 سال داشت درحال عکس گرفتن از تظاهراتی در خارج از زندان اوین دستگیر شد. وی در جریان بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دو هفته پس از بازداشت در اثر خونریزی مغزی درگذشت. پرونده وی روابط ایران و کانادا را به شدت تیره کرد.

از زمان آغاز بحران انتخابات ایران، دستگاه های حکومتی اقدام به بازداشت و حبس صدها نفر از جمله چهره های مخالف و معترضان در خیابان ها کرده اند.

برخی گزارش ها حاکیست که شماری از خانواده های بازداشتی ها هر روز برابر دادگاه انقلاب تهران که به اتهامات امنیتی رسیدگی می کند جمع می شوند تا درباره عزیزان خود اطلاعات کسب کنند.

رسانه های دولتی شمار بازداشتی ها را حدود 460 نفر اعلام کرده اند اما گروه "دیده بان حقوق بشر" در نیویورک می گوید که احتمالا هزاران نفر در سراسر ایران دستگیر شده اند.

"کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران" که در نیویورک مستقر است نیز فهرست اسامی بیش از 200 نفر از بازداشتی هایی را که موفق به شناسایی هویت آنها شده منتشر کرده است.

دولت ایران پنهان نکرده است که با برخی از بازداشتی ها به شدت برخورد خواهد کرد.

روز چهارشنبه از ابراهیم رئیسی، معاون قوه قضاییه، نقل قول شد که "با کسانی که در حوادث اخیر بازداشت شدند طوری برخورد خواهد شد که درس عبرت بگیرند."

وی گفت که یک دادگاه ویژه برای رسیدگی به پرونده این افراد تشکیل شده است و افزود: "باید با آشوبگران طوری برخورد کرد که سرمشق دیگران باشد و قوه قضاییه چنین خواهد کرد."

تاکید سناتورهای آمریکایی بر 'کمک به مردم ایران'

بی بی سی فارسی

سه سناتور آمریکایی درصدد تدوین مصوبه ای برای آنچه مبارزه با سانسور خبری و افزایش دسترسی ایرانی ها به اطلاعات خوانده اند، هستند.

سناتورهای جمهوریخواه جان مک کین و لینزی گراهام با حمایت سناتور دموکرات مستقل جوزف لیبرمن روز پنج شنبه (25 ژوئن) اعلام کردند که مصوبه یاد شده بودجه رادیو تلویزیون های فارسی زبان دولت آمریکا را افزایش خواهد داد.

آن ها قصد دارند که در این مصوبه بودجه ایی برای مبارزه با فیلتر کردن وب سایت ها و پارازیت انداختن بر امواج ماهواره ایی از داخل ایران تخصیص دهند.

سناتور گراهام گفته است: "ما می خواهیم مردم ایران در دسترسی داشتن به اطلاعات و اعمال حق بیان و آزدای گردهمایی در شبکه اینترنت یک قدم از رژیم ایران جلوتر باشند."

به گفته وی: "حقیقت این است که انتخابات ایران مخدوش بود، مردم ایران تلاش می کنند علیه آن صحبت کنند و ما باید به آن ها کمک کنیم."

مقام های جمهوری اسلامی بارها چنین اظهاراتی را به عنوان دخالت در امور داخلی این کشور محکوم کرده اند.

مصوبه مورد نظر سه سناتور آمریکایی که در زمینه سیاست خارجی محافظه کارند، جدیدترین اقدامیست که در کنگره آمریکا در واکنش به بحران انتخاباتی ایران در حال شکل گرفتن است.

کنگره آمریکا هفته گذشته با صدور قطعنامه ای به طور مستقیم دولت ایران را به اتهام برخورد خشن با مردم معترض محکوم کرد.

سناتور مک کین صراحتا دولت ایران را نامشروع خوانده است و علیه به رسمیت شناختن آن هشدار داده است، هرچند کاخ سفید تاکنون چنین موضع شدیدی علیه دولت ایران نگرفته است.

با این همه، او تاکید دارد که از کاندیدای خاصی در ایران حمایت نمی کند بلکه به گفته سناتور مک کین، در نظر دارد که از مردم ایران در برابر حکومت این کشور حمایت کند.

مصوبه مورد نظر این سناتور جمهوریخواه همچنین برنامه ویژه ای برای جمع آوری و انتشار اطلاعات در مورد آن چه او موارد نقض حقوق بشر در جریان درگیری های اخیر در ایران می خواند، به راه خواهد انداخت.

سه سناتور آمریکایی همچنین درنظر دارند دولت این کشور را موظف کنند تا نام شرکت هایی که به ایران برای فیلتر و سانسور کردن شبکه اینترنت کمک می کنند را به کنگره گزارش دهند.

به گفته این سناتورهای آمریکایی، پیش نویس مصوبه مورد نظر آن ها در جریان تعطیلات روز استقلال آمریکا (4 ژوئیه) تدوین و به مجلس سنا تسلیم خواهد شد.

سناتور مک کین وعده داده است که درباره اتهام کمک برخی شرکت های خارجی به ایران برای کنترل تلفن های موبایل و شبکه اینترنت تحقیق خواهد کرد.

شرکت مخابراتی نوکیا-زیمنس (NSN) اخیرا فروش تجهیزات شنود مکالمات تلفن همراه به دولت ایران را تایید اما تاکید کرد که این کار قانونی بوده است.

شرایط صدور مجوز گردهمایی طی نامه ای اعلام شد// یک بام و دو هوای وزارت کشور ادامه دارد

کلمه

دفتر ارتباطات مردمي مهندس ميرحسين موسوي اعلام كرد: وزارت كشور امروز طي نامه اي با استناد به مقررات موجود، بررسي و صدور مجوز برگزاري تجمع سراسري را منوط به اعلام درخواست يك هفته پيش از برگزاري به صورت حضوري و با سپردن تعهداتي نموده است این نامه در حالی به دفتر ارتباطات مردمی مهندس موسوی ابلاغ شده است که در هفته های گذشته طرفداران آقاي احمدي نژاد دو راهپيمايي و تجمع بزرگ در تهران برگزار کردند و در این بین صدا و سيما با تبليغات گسترده اي حضور در آن را تشويق مي نمود و مسيرهاي راهپيمايي را مرتباً‌ تبليغ مي كرد.
حال این سوال بی پاسخ مانده است که وزارت كشور چگونه توانسته مجوز تجمع هاي مذكور را در انطباق با مقررات مورد اشاره صادر نمايد؟
دفتر ارتباطات مردمی مهندس موسوی در پایان همچنین اعلام کرد: این دفتر كماكان دريافت مجوز برگزاري تجمع سراسري را پيگيري می کند.

مایکل جکسون درگذشت

بی بی سی فارسی

مایکل جکسون، ستاره موسیقی پاپ روز پنجشنبه، 25 ژوئن در سن پنجاه سالگی در لس آنجلس درگذشت.

جرامین، برادر مایکل جکسون گفت به نظر می رسد او در اثر نارسایی قلبی درگذشته باشد.

جسد مایکل جکسون با هلی کوپتر از بیمارستان به پزشکی قانونی منتقل شده است.

مرگ آقای جکسون پس از آن اعلام شد که به علت ایست قلبی به وسیله نیروهای امدادی از خانه اش در هالیوود به بیمارستانی در لس آنجلس منتقل شد.

روزنامه لس آنجلس تایمز در وب سایت خود گزارش داد هنگام مراجعه ماموران امداد به منزل آقای جکسون، تنفس او متوقف شده بود. این گزارش می افزاید ماموران به احیای قلبی-تنفسی مایکل جکسون اقدام کردند.

بعضی از اعضای خانواده مایکل جکسون به بیمارستان رفته اند. علاقمندان این ستاره سرشناس پاپ در اطراف بیمارستان و همچنین در اطراف خانه او جمع شده اند.

مایکل جکسون دارای سابقه مشکلات پزشکی بود و تحت درمان قرار داشت.

او قرار بود کمتر از یک ماه دیگر پس از دوازده سال دوری از صحنه های جهانی، تور بین المللی خود را در لندن آغاز کند.
ابر ستاره پاپ

مایکل جکسون فعالیت حرفه ای خود در زمینه موسیقی را از دوران کودکی با برادرانش در گروه جکسون فایو شروع کرد.

او در دهه هشتاد میلادی با ترانه های "تریلر" و "بد" به شهرت جهانی رسید.

به گزارش کتاب رکوردهای گینس، آلبوم تریلر مایکل جکسون که سال 1982 عرضه شد، با شصت و پنج میلیون نسخه فروش، پر فروش ترین آلبوم موسیقی در جهان بوده است.

مایکل جکسون در سال های گذشته به علت جنجال های اخلاقی و مشکلات مالی منزوی شده بود.

او شش سال پیش به اتهام آزار جنسی یک پسر چهارده ساله بازداشت شد ولی دادگاه پس از یک محاکمه جنجالی پنج ماهه او را بیگناه تشخیص داد.

مایکل جکسون سه فرزند به نام های مایکل جوزف، پاریس مایکل کاترین و پرینس مایکل دوم از خود به جا گذاشته است.

مایکل جکسون درگذشت

بی بی سی فارسی

مایکل جکسون، ستاره موسیقی پاپ روز پنجشنبه، 25 ژوئن در سن پنجاه سالگی در لس آنجلس درگذشت.

جرامین، برادر مایکل جکسون گفت به نظر می رسد او در اثر نارسایی قلبی درگذشته باشد.

جسد مایکل جکسون با هلی کوپتر از بیمارستان به پزشکی قانونی منتقل شده است.

مرگ آقای جکسون پس از آن اعلام شد که به علت ایست قلبی به وسیله نیروهای امدادی از خانه اش در هالیوود به بیمارستانی در لس آنجلس منتقل شد.

روزنامه لس آنجلس تایمز در وب سایت خود گزارش داد هنگام مراجعه ماموران امداد به منزل آقای جکسون، تنفس او متوقف شده بود. این گزارش می افزاید ماموران به احیای قلبی-تنفسی مایکل جکسون اقدام کردند.

بعضی از اعضای خانواده مایکل جکسون به بیمارستان رفته اند. علاقمندان این ستاره سرشناس پاپ در اطراف بیمارستان و همچنین در اطراف خانه او جمع شده اند.

مایکل جکسون دارای سابقه مشکلات پزشکی بود و تحت درمان قرار داشت.

او قرار بود کمتر از یک ماه دیگر پس از دوازده سال دوری از صحنه های جهانی، تور بین المللی خود را در لندن آغاز کند.

ابر ستاره پاپ

مایکل جکسون فعالیت حرفه ای خود در زمینه موسیقی را از دوران کودکی با برادرانش در گروه جکسون فایو شروع کرد.

او در دهه هشتاد میلادی با ترانه های "تریلر" و "بد" به شهرت جهانی رسید.

به گزارش کتاب رکوردهای گینس، آلبوم تریلر مایکل جکسون که سال 1982 عرضه شد، با شصت و پنج میلیون نسخه فروش، پر فروش ترین آلبوم موسیقی در جهان بوده است.

مایکل جکسون در سال های گذشته به علت جنجال های اخلاقی و مشکلات مالی منزوی شده بود.

او شش سال پیش به اتهام آزار جنسی یک پسر چهارده ساله بازداشت شد ولی دادگاه پس از یک محاکمه جنجالی پنج ماهه او را بیگناه تشخیص داد.

مایکل جکسون سه فرزند به نام های مایکل جوزف، پاریس مایکل کاترین و پرینس مایکل دوم از خود به جا گذاشته است.

وایکلف جین، خواننده‌ی محبوب آمریکایی آهنگی را به ایرانیان تقدیم کرد

دویچه وله:

وایکلف جین خواننده‌ی آمریکایی که در هائیتی متولد شده است، در واکنش نسبت به اعمال خشونت علیه معترضان و سرکوب شدید آنان در ایران، ترانه‌ای را ویژه‌ی ایرانیان خوانده و کنسرت کوچک ۹ دقیقه‌ای را به آنها تقدیم کرده است.

او که خود با لباس و کلاه سبزی پشت پیانو نشسته، ترانه‌اش را با "تهران، تهران، حقوق برابر و عدالت" آغاز می‌کند و از قربانیان اعتراضات مردمی در ایران می‌گوید و سپس ادامه می‌دهد: «ما شهر را به رنگ سبز در می‌آوریم تا به آنچه می‌خواهیم و شایسته‌اش هستیم، برسیم.» جین همچنین در ترانه‌اش از مادران ایرانی می‌خواهد تا گریه نکنند و به ایرانی‌ها می‌گوید تسلیم نشوند.

وایکلف جین یکی از خوانندگان و تهیه‌کنندگان نامدار موسیقی است که استعدادهای فراوانی را به دنیای موسیقی معرفی کرده است. او همچنین مؤسسه‌ی خیریه‌ای نیز به نام "یله هائیتی" دارد و از اجرای پروژه‌های عمرانی و طولانی مدت در هائیتی پشتیبانی می‌کند. از همین رو نیز چهر‌ه‌ای برجسته درمیان مردم کشورش به شمار می‌رود.

جین در سال ۲۰۰۶ به همراه شکیرا ترانه‌ی Hips don’t lie را برای جشن فینال بازی‌های جام جهانی اجرا کرد. او همچنین در اکتبر سال ۲۰۰۷ نیز در آلبوم "بهترین ترانه‌ها" با ارا رامازوتی، خواننده‌ی معروف ایتالیایی همکاری داشت.

تاکنون چندین کاربر ایرانی در بخش نظرات وبلاگ وایکلف از او به خاطر حمایتش از ایرانیان تشکر کرده‌اند.

کنسرت ویکلف جین را در یوتیوب ببینید
همچنین می‏توانید برای اطلاعات بیشتر Wyclef Jean را جستجو کنید.

سازمان عفو بین الملل: ایران؛ از به کارگیری نیروی بسیج برای کنترل تظاهرات دست بردارید

وبسایت فارسی سازمان عفو بین الملل

در پی گزارش هایی از ایران حاکی از این که اعضای نیروی بسیج از زور مفرط علیه تظاهرکنندگان استفاده کرده اند ـ و در پرتو تاریخچه تعدی هایی که این شاخه غیرمسئول نیروهای امنیتی مرتکب شده است ـ عفو بین الملل از دولت ایران می خواهد بلافاصله از به کارگیری نیروی بسیج برای کنترل تظاهرات دست بردارد.

نیروی بسیج یک نیروی شبه نظامی داوطلب از مردان و زنان است که زیر کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می کند. اعضای آن در مدارس، دانشگاه ها، نهادهای دولتی و خصوصی، کارخانه ها و حتا در میان ایلات حضور دارند. نیروهای بسیج وسیعا برای کمک به حفظ نظم و قانون به کار گرفته می شوند و مخالفت ها را سرکوب می کنند و مکرر به استفاده از خشونت مفرط متهم شده اند.

بسیاری از شرکت کنندگان در تظاهرات اخیر مدعی هستند که پرسنل لباس شخصی و مسلح، که به نظر آنها اعضای نیروی بسیج هستند، از زور مفرط استفاده کرده اند و علیه تظاهرکنندگان خیابانی مرتکب نقض حقوق بشر ـ از جمله کتک زدن و استفاده از سلاح گرم ـ شده اند. یک فیلم ویدئویی از یکی از اعضای بسیج که از بالای ساختمان مورد استفاده این نیرو در طی تظاهرات دوشنبه 15 ژوئن به مردم تیراندازی می کرد و در طی آن حداقل 8 نفر کشته شدند، باید مقامات را به انجام تحقیقاتی فوری وادار می کرد و باعث می شد آنها دستورهای روشنی برای پیشگیری از کشتن بیشتر صادر کنند. یک فیلم ویدئویی دیگر از زن جوانی که به نام ندا شناسایی و از زخمی بر سینه کشته شده، در بحبوحه ادعاهای مربوط به دخالت بسیج وسیعا پخش شده است.

واکنش مقامات ایرانی گشایش تحقیقات برای روشن کردن شرایط قتل ها نبوده است، بلکه آنها اخطار کرده اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و دیگر نیروهای پلیس و امنیتی با اعتراض ها به «روشی انقلابی» برخورد خواهند کرد.

حسیبا حاجی صحراوی، معاون برنامه خاورمیانه و آفریقای شمالی عفو بین الملل گفت: «ایرانیانی که مایل هستند به شیوه ای مسالمت آمیز مخالفت خود را با وقایع اخیر مربوط به انتخابات ابراز کنند هیچ امکانی برای این کار ندارند، چون با خشونتی روبرو می شوند که بالاترین مقام کشور به آن مشروعیت بخشیده است. زمان آن رسیده که مقامات ایرانی اجازه دهند اعتراض های مسالمت آمیز انجام شود و بسیج را از خیابان ها بیرون ببرند. برقراری نظم تظاهرات باید به عهده پلیس یا دیگر نیروهای امنیتی گذاشته شود که برای این کار از آموزش و تجهیزات مناسب برخوردار باشند.»

در پی سخنرانی مقام رهبری ایران، آیت الله علی خامنه ای در روز جمعه، که خواستار پایان یافتن اعتراض ها شد، تظاهرات دیگری در روز شنبه در تهران و دیگر شهرها و شهرستان ها در سراسر کشور برگزار شد. به اظهار مقامات، سیزده نفر کشته و تعداد بسیار بیشتری زخمی شدند. به اظهار دولت، بیش از 400 نفر دستگیر شدند. با تظاهرات 1000 نفره دیگری در تهران در روز دوشنبه با گاز اشک آور و دستگیری برخورد شد.

حسیبا حاجی صحراوی گفت: «به نظر می رسد بیانیه های اخیر پلیس، که در آنها شلیک به روی تظاهرکنندگان تکذیب شده، و اظهارات دادستان کل که قتل ها را تقصیر "تروریست های مسلح" دانست، کوشش هایی برای دور نگه داشتن ارگان های دولتی از مسئولیت برای خشونت باشد. این باز هم دلیل دیگری برای پایان دادن به استفاده از نیروی بسیج است، زیرا مردم هیچ راهی برای تشخیص اعضای بسیج ندارند، چه برسد به این که از آنها برای مسئولیت ارتکاب تعدی ها پاسخ گویی خواسته شود. اگر مقامات ایرانی نمی توانند این نیروی شبه نظامی را کنترل کنند، باید آن را منحل نمایند. تأمین سلاح و سلب مسئولیت از خود در هنگام وقوع تعدی غیرمسئولانه است.»

عفو بین الملل مقامات ایرانی را فرا می خواند تا تمام گزارش های مربوط به مرگ ها، از جمله اعدام های فراقضایی احتمالی، را مورد تحقیق قرار دهند و افرادی را که مسئول شناخته می شوند به دست عدالت بسپرند.

نقشه نمایندگان طرفدار احمدی‌نژاد برای برکناری لاریجانی

دویچه وله

"پارلمان نیوز" پایگاه اینترنتی مجلس شورای اسلامی ایران، روز پنجشنبه ۴ تیرماه به نقل از روزنامه اعتماد ملی نوشت: «سران فراکسیون انقلاب همچون روح‌الله حسینیان، مرتضی آقاتهرانی و حمید رسائی تصمیم دارند روز سه شنبه آینده، در دیدار با لاریجانی، ضمن طرح انتقادهای خود به او برای تغییر موضعش اولتیماتوم بدهند».

طرفداران احمدی‌نژاد در مجلس، به خاطر این که لاریجانی در اظهارات اخیرش نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را به پرسش کشیده و شورای نگهبان را به صیانت از آرای مردم فراخوانده است، خشمگین هستند. به نوشته پارلمان نیوز، یکی از اعضای فراکسیون انقلاب گفته است که اگر لاریجانی به فعالیت‌های کمیته ویژه‌ای که برای بررسی حوادث اخیر تشکیل داده پایان ندهد، فراکسیون انقلاب طرح استیضاح و برکناری وی را از ریاست مجلس به جریان خواهد انداخت.

راهی برای اعمال فشار

به استناد ماده ۲۵ آئین‌نامه داخلی مجلس، هرگاه نمایندگان مجلس به نحوه انجام وظایف رئیس یا اعضای هیئت رئیسه اعتراض داشته باشند، می‌توانند درخواست برکناری آن‌ها را به یک کمیسیون ویژه بدهند. این درخواست باید به امضای ۲۵ نماینده مجلس رسیده باشد.

علی لاریجانی، در ماه‌های گذشته یکی از منتقدان مهم سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد بوده است. وی ابتدا به لایحه بودجه احمدی‌نژاد انتقاد کرد و طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را از آن زدود، سپس نامه‌هائی در اعتراض به قانون شکنی‌های دولت به احمدی‌نژاد نوشت و سرانجام در آستانه انتخابات ریاست‌جمهور حاضر نشد از وی پشتیبانی کند. لاریجانی، پس از برگزاری انتخابات نیز، هنگامی که سرکوب معترضان آغاز شد، خواستار رسیدگی جدی به شکایات نامزدها و محترم شمردن آرای مردم شد. در این موضع‌گیری، لاریجانی در میان اصول‌گرایان تنها نبود، محسن قالی‌باف، شهردار اصولگرای تهران نیز، اعلام کرد که باید به اعتراضات مردم رسیدگی کرد و مشکل با اعمال زور حل نمی‌شود.

سرنوشت کمیسیون تحقیق لاریجانی

پس از حمله به دانشگاه و خوابگاه دانشجویان، که بعدا دامنه آن به تمام خیابان‌ها کشیده شد، لاریجانی کمیته ویژه‌ای برای تحقیق پیرامون این حوادث تشکیل داد. این اقدام نیز، یکی دیگر از دلایل خشم نمایندگان تندروی مجلس با لاریجانی است. پارلمان نیوز، به نقل از کوچک زاده که به فراکسیون طرفدار احمدی‌نژاد وابسته است نوشت: «مسیر قانونی برای شکل‌گیری کمیته تحقیق طی نشده و البته نتایج تحقیق این کمیته هم به درد خود لاریجانی می‌خورد!». وی افزود: «تاکید می‌کنم، مواضعی که لاریجانی در خصوص مسائل اخیر بیان می‌کند، مواضع شخصی خودش است و ربطی به مجلس ندارد».

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس، رسایی، عضو فراکسیون طرفدار احمدی‌نژاد لاریجانی را به خاطر مواضعش به شدت مورد حمله قرار داد، تا جائی که محمد رضا باهنر نایب رئیس اول مجلس مجبور شد پس از چندبار تذکر نسبت به اتمام وقت میکروفون او را قطع کند.

غیبت در ضیافت شام احمدی‌نژاد

علی لاریجانی، سه شنبه شب (دوم تیر) در ضیافت شامی هم که احمدی‌نژاد به مناسبت پیروزی خود برپا کرده بود شرکت نکرد. احمدی‌نژاد، همه نمایندگان مجلس را، به این ضیافت پرهزینه دعوت کرده بود. اما تنها ۱۰۵ نماینده حضور داشتند. علی لاریجانی، محمدرضا باهنر، احمد توکلی و غلامعلی حداد عادل از جمله چهره‌های شاخصی بودند که از شرکت در این ضیافت خودداری ورزیدند.

در کنار تهدیدهای فراکسیون طرفدار احمدی‌نژاد، روزنامه "وطن امروز" نیز، که از دولت پشتیبانی می‌کند، در مقاله‌ای با عنوان "کارگردان و نقش‌های انتخاباتی" لاریجانی را به همراهی با رفسنجانی و رفتن به اردوگاهی دیگر متهم کرد.

سرتیپ فضلی: ۸ بسیجی در حوادث اخیر کشته شده‌اند

بی بی سی فارسی

فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران اعلام کرده است که در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران ۸ نفر از نیروهای بسیج کشته و ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

سرتیپ علی فضلی عصر روز چهارشنبه 3 تیر (24 ژوئن) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "حدود ۳۰۰ تن از عزیزان بسیجی در حوادث گذشته توسط چاقو، قمه و شمشیر مجروح شده اند و حدود ۸ نفر از این عزیزان نیز در دفاع از مردم تهران به درجه رفیع شهادت نائل شدند".

در روزهای اخیر شایعه ای در شبکه های اجتماعی اینترنتی فارسی زبان منتشر شده بود مبنی بر اینکه علی فضلی به دلیل تمرد از دستورات مربوط به اعمال خشونت علیه معترضان به نتیجه انتخابات، دستگیر شده است.

به نظر می رسد یکی از دلایل برگزاری کنفرانس خبری روز چهارشنبه، نشان دادن نادرست بودن این شایعه بوده است.

سرتیپ فضلی در این کنفرانس خبری گفت: "در صورتی که عناصر اصلی و عوامل بروز اغتشاش و آشوب های اخیر در مسیر عقلانیت قرار نگیرند و همچنان به ارتکاب اعمال مجرمانه، ضد انقلابی و مغایر با امنیت ملی کشور مبادرت نمایند، نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیج در برخورد قاطع با آنها درنگ نخواهند کرد".

او اضافه کرد: "تن دادن به قانون و تسلیم شدن در برابر اراده و خواست ملت ایران تنها نسخه ای است که می تواند در شرایط فعلی باعث نجات فریب خوردگان و پیاده نظام استکبار جهانی گردد و لذا ما به آنها توصیه می کنیم تا دیر نشده به دامان پر مهر و عطوفت نظام اسلامی و ملت بزرگوار ایران بازگردند و بیش از این خود را بازیچه دست آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی نسازند".

سرتیپ فضلی همچنین با بیان اینکه پروژه تخریب و اغتشاش و سلب امنیت و آسایش مردم شکست خورده است، افزود:"هم اینک نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیجی تمامی رفتار و حرکات عناصر فعال در این صحنه را به طور دقیق رصد کرده و تحت کنترل دارند و در صورتی که اقدامی غیرقانونی و خلاف خواست مردم از خود بروز دهند باید در انتظار برخورد قاطع و قانونی از سوی نیروهای مدافع قانون و آرامش در جامعه باشند و من از دریادلان بسیجی تشکر می کنم که در مقابل اراذل و اوباش مسلح به سلاح گرم و سرد جانانه ایستادگی کردند تا مردم شریف ما امنیت و آسایش خود را دوباره بدست بیاورند".

او اضافه کرد:" برخی از اراذل و اوباش متواری هستند، اما فرزندان ملت بی‌گمان آنها را به مجازات خودشان خواهند رساند".

فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران رسانه های غربی را متهم به فضاسازی در مورد حوادث اخیر کرد و گفت: " متاسفانه شاهد بودیم که برخی از رسانه‌های بیگانه، مستقیم و غیر مستقیم به هدایت فرماندهی آشوب ها می پرداختند که امیدواریم با حماقت خودشان بیش از این مردم ما را عصبانی نکنند، ما این حوادث را از ذهن خودمان دور نمی کنیم و در روزی که لازم باشد برخی مسایل را بر زبان خواهیم آورد و باید از کسانی که با بی توجهی به قانون و فرمایشات دلسوزانه مقام معظم رهبری مسبب اصلی این فجایع هستند پرسید مسئولیت این خون‌های ریخته شده با کیست و این همه مجروحین و مصدومین را چه کسی پاسخگوست"؟

سردار فضلی افزود:" در جایی کسی تیر می‌خورد و هنوز اصل حادثه مورد شبهه است که می‌بینیم به سرعت تصاویر آن در رسانه‌های غربی پخش می‌شود، اما در موقع مقتضی حتما به اطلاع مردم خواهیم رساند که چه کسانی پشت این قضایا هستند".

تصاویری از کشته شدن تعدادی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران اخیرا در اینترنت منتشر شده که تأثیری عمیق بر افکار عمومی مردم در کشورهای مختلف گذاشته است.

بازداشت خبرنگار واشنگتن تایمز در تهران

بی بی سی فارسی


بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا، ياسن آتاناسیادیس خبرنگار روزنامه واشنگتن تايمز آمريكا به هنگام خروج از كشور در فرودگاه امام خمينی دستگير و بازداشت شد.

این خبرنگار که دارای تابعیت دوگانه یونانی و بریتانیایی است، اواخر هفته گذشته و به هنگام خروج از ایران توسط نيروهای مسئول مستقر در فروردگاه بازداشت شد.

هنوز جرم و علت بازداشت وی اعلام نشده است اما محسن مقدس زاده، مديركل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایرنا گفت:" او به طور طبيعی مرتكب اقدامی خلاف عرف و قانون كشور شده و به همين دليل توسط مامورين امنيتی و انتظامی كشور دستگير شده است."

مديركل رسانه‌های خارجی با اشاره به اينكه مجوز ورود به كشور برای اين خبرنگار برای انجام فعاليت‌های خبری بوده، تصريح كرد:" اگر خبرنگاران خارجی به هنگام حضور در كشور مرتكب كارهايیخلاف، اقدام عليه امنيت ملی و يا جاسوسی برعليه كشور شوند، طبيعی است كه اين افراد توسط مراجع ذيصلاح دستگير و بازداشت شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز مسئوليتی دراين خصوص ندارد."

به گفته مقدس زاده، خبرنگاران خارجی به هنگام سفر به ايران بايد ضمن رعايت مقررات در چارچوب مجوز كار خبری خود و براساس قوانين جاری كشور فعاليت كنند و هرگونه اقدام خلاف عرف و غيرقانونی مستوجب عواقبی براي اين افراد خواهد بود.

کنترل دولت ایران بر ارتباطات مردم با کمک فن‌آوری آلمانی

دویچه وله:

روزنامه‌ی «وال‌استریت ژورنال» روز دوشنبه ۲۲ ژوئن گزارش داد که دولت ایران از سیستم کنترل پیشرفته‌ای بر تبادل اطلاعات برخوردار است که در ساختن آن شرکت زیمنس آلمان نیز شرکت داشته است.

جهان در هفته‌ی گذشته شاهد آن بود که تظاهرات اعتراضی در ایران، چگونه قادر شد از طریق خدمات اینترنتی مانند تویتر، خود را سازماندهی کند. ولی وقتی امواج اعتراضی به اوج خود رسید، دولت ایران به مقابله برخاست و دسترسی به بسیاری از وبسایت‌ها دشوار شد.

به نظر می‌رسد که دولت ایران برای کنترل ارتباطات اینترنتی، از روش‌های دیگری نیز استفاده می‌کند. جمهوری اسلامی سال گذشته یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنترل ارتباطی را برای کنترل مکالمات و ارتباطات مردم تعبیه کرده است. به گزارش روزنامه‌ی آمریکایی وال‌استریت ژورنال، این سیستم، با کمک فن‌آوری آلمانی ساخته شده است.

خواندن و تغییر کلیدواژه‌ها

اینکه مردم به چه موضوعاتی در اینترنت مراجعه می‌کنند و اینکه چه کسی پست الکترونیکی یا عکس ارسال می‌کند، همه اطلاعاتی هستند که در یک مرکز کنترل بسیار مدرن در تهران قابل پیگیری هستند. به گفته‌ی شرکت‌های سازنده، دولت ایران می‌تواند با یکسری کلیدواژه‌ها، خبرها را جستجو کند، آن‌ها را بخواند و حتا تغییر دهد.

کنسرن آلمانی ـ فنلاندی «نوکیا ـ زیمنس»، به ایران سیستمی صادر کرده که می‌تواند تلفن‌های داخلی، اعم از تلفن‌های ثابت و همراه را کنترل کند. این کنسرن روز دوشنبه (۲۲ ژوئن) صدور این سیستم به ایران را تایید کرد. یک سخنگوی شرکت نوکیا ـ زیمنس در لندن گفت، این کار در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۰۸ صورت گرفته است. شرکت وابسته به کنسرن یادشده انتقادات در این مورد را رد کرد و گفت، این کار در چارچوب قانونی صورت گرفته است. به گفته‌ی این شرکت، فن‌آوری مشابه، به بسیاری کشورها صادر می‌شود تا با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و سایر فعالیت‌های تبهکارانه مبارزه کنند.

کنترل گسترده‌ی تلفن‌های ثابت و همراه

شرکت‌های نوکیا و زیمنس مرکز کنترلی در تهران برای دولت ایران ساخته‌اند که انحصار ارتباطات را در کشور برعهده دارد. این کار در چارچوب یک قرارداد بزرگ برای فن‌آوری ارتباطی انجام گرفته است. به گفته‌ی مقام‌های زیمنس، با سیستم تعبیه شده، نه تنها شبکه‌ی اینترنت، بلکه همچنین مکالمات تلفنی قابل کنترل است. از آنجا که در ایران همه‌ی خطوط ارتباطی زیر نظر دولت اداره می‌شوند، می‌توان پذیرفت که مقامات ایران می‌توانند مکالمات تلفنی را در بخش‌های گسترده‌ای کنترل کنند.

فن‌آوری ساخته شده توسط «نوکیا ـ زیمنس» می‌تواند در چند دهم ثانیه، پاکت‌های اطلاعاتی را بگشاید و محتوای آن‌ها را جستجو و سپس منتقل کند. کسانی که شنود می‌شوند، اصلا متوجه نمی‌شوند. کاربران اینترنتی از آغاز ناآرامی‌ها در ایران تنها متوجه شده‌اند که گشودن سایت‌ها به زمان بیشتری نیازمند است.

«نوکیا ـ زیمنس» در تبلیغ این سیستم کنترل، «پلاتفرم هوشمند» را حربه‌ای همه‌جانبه نامیده‌ است. در وبسایت این کنسرن آمده است که مساله‌ی امروز فقط بر سر «جمع‌آوری اطلاعات» نیست، بلکه «تحلیل اطلاعات» است. هدف آن است که: «نکات پراکنده به هم پیوند داده شوند، اطلاعات با هم مرتبط شوند و از منظر اهمیت از آن‌ها نتیجه‌گیری شود». طبق اطلاعات «نوکیا ـ زیمنس»، تا کنون به ۶۰ کشور جهان، «پلاتفرم هوشمند» فروخته شده است.

جاسوسی و ضدجاسوسی

این دیگر رازی نیست که سرویس‌های مخفی، ارتباطاتی با شرکت‌های مخابراتی دارند تا به اطلاعات محرمانه دست‌ یابند. از این رو، «نوکیا ـ زیمنس» و شرکت زیمنس مادر نیز با سرویس‌های اطلاعاتی آلمان در ارتباط هستند.

این شرکت‌ها فقط تحویل‌دهنده‌ی تجهیزات لازم به سرویس اطلاعاتی آلمان (BND) نیستند. سرویس اطلاعاتی آلمان علاقمند بود که زیمنس در خاورمیانه و همچنین در ایران با دستگاه‌‌های تلفن برای خود جا باز کند. ولی این کار در ارتباط با علایق اقتصادی نبود، بلکه هدف اصلی آن، حوزه‌ی فعالیت‌های مخفی جاسوسی و ضدجاسوسی بود.

همه‌ی سرویس‌های مخفی انتظار دارند که کنسرن‌ها به آن‌ها در وضعیت‌های دشوار به عنوان خدمات فنی کمک کنند. یکی از این کمک‌ها این است که یک سرویس‌ مخفی غیرمستقیم از طریق کدهای ورودی یا بطور مستقیم بوسیله مهندسان خود، بتوانند نگاهی به درون مخازن اطلاعاتی بیندازند که از خارج قابل‌ردیابی نیستند. در این مورد که آیا میان زیمنس و سرویس اطلاعاتی آلمان دررابطه با ایران نیز همکاری صورت گرفته یا نه، تنها می‌توان گمانه‌زنی کرد.

مهندس موسوی در جمع جامعه شناسان:دولت با بحران مشروعیت سیاسی روبرو می شود//نباید اجازه دخالت به بیگانگان داده شود

کلمه:

به گزارش خبرنگار «کلمه»، نخست وزیر دوران دفاع مقدس در جمع جامعه شناسان که برای بررسی شرایط جامعه بعد از انتخابات در جلسه ای گرد آمده بودند افزود: باید مشخصات ، خواسته ها ، نیازها و ... جامعه جدید بررسی و تحلیل شود.
وی با اشاره به فشارهای وسیع تبلیغاتی این روزها، افزود: فشار های اخیر بر من برای کوتاه آمدن از موضع ابطال انتخابات است . به هر حال دولت با وضعیت فعلی با بحران مشروعیت سیاسی روبرو خواهد بود.
به گفته موسوی ، تنها چند روز بعد از انتخابات آقای ترکان به دلیل انتقاد کردن، از وزارت نفت کنار گذاشته شد. وقتی دولتی نیروی انسانی قوی و کارآمد نداشته باشد چگونه می تواند کار خود را ادامه دهد؟
وی همچنین به موضوع نحوه ارتباط رهبری با رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: حمایت رهبری در شرایط عادی از دولت مفید است ولی یکی تلقی شدن رهبر و ریاست جمهوری به نفع کشور نیست.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به اقشار میانه جامعه اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی یک خودآگاهی در بین قشر میانی ایجاد شده است که اگر هدف داشته باشد انرژی مثبتی است که برای ساختن آینده کشور بسیار مفید خواهد بود و اگر سرخورده شود مشکل ساز می شود.
موسوی معتقد است که نیازهای قشر متوسط با نیازهای ملی جامعه عجین شده است که اگر پاسخ مثبت دریافت کند خوب است اما اگر پاسخ مثبت دریافت نکند سرخودگی بزرگی در جامعه پدید می آید.
وی افزود: دولت برای این قشر در شرایط فعلی برنامه ای ندارد و امیدی به آن نیست. باید این انرژی در جایی به کار گرفته شود که در این بین نقش تشکل های غیر دولتی بسیار مهم است. برای ایجاد امید و استفاده از ظرفیت طبقات میانی و انرژی آزاد شده شبکه ای از تشکل های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید به وجود آید و مدیریت رانده شده از بدنه دولت در این زمینه نقش بزرگی بازی کند.
موسوی گفت: حرکت هایی که این روزها اتفاق می افتد اگر به خوبی مدیریت نشود امکان مدیریت آن از خارج کشور و افرادی خارج از نظام وجود دارد . باید توجه داشته باشیم مهمترین سرمایه ما استقلال است نباید اجازه دخالت به بیگانگان داده شود.
وی خواستار ایجاد فضایی بازتر در صداوسیما شد و گفت: این به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران است که همه امکان ابراز نظر درباره انتخابات را داشته باشند. این موضوع باعث می شود که از این مرحله با موفقیت عبور کنیم وگرنه مشکلات زیادی پیش رو خواهد بود. گفت و گو یکطرفه و هتاکانه دردی را دوا نمی کند.
موسوی افزود: دسترسی من به مردم کاملا محدود شده است. دو سایت ما با مشکلات فراوانی روبرو هستند و انتشار روزنامه کلمه سبز متوقف است و اعضای تحریریه دستگیر شده اند. روزنامه های دیگر هم با محدودیت های جدی روبرو هستند. این ها به هیچ وجه به نفع بهبود فضای ملی نیست و فضا را به خشونت بیشتر هدایت می کند و احتمال مدیریت چنین فضایی به خارج از کشور نیز وجود دارد.

به گفته موسوی ، اگر در این شرایط با نیروهای دلسوز انقلاب تعامل بیشتری صورت گیرد این شرایط تعدیل می شود.
وی به تخریب رسانه ای بسیار جدی این روزها هم اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم قدرت پاسخگویی، این تخریب ها بیشتر شده است تا حدی که این روزها کلیشه هایی مانند رابطه داشتن حرکت های مردمی با بیگانگان و امثال آن مطرح شده است. بنده فکر نمی کنم هیچ فردی که به وطن خودش و اسلام و انقلاب علاقه دارد نقش بیگانگان را در امور کشورمان تحمل کند.
وی تصریح کرد: در این شرایط باید مردم احساس کنند که خواسته هایشان در حال پیگیری است و در عین حال باید از این شرایط آشفته عبور کنیم. من نمی توانم سیاه را سفید و سفید را سیاه اعلام کنم. باید صداقت داشته باشیم. راه حل این نیست که از بنده این انتظار وجود داشته باشد چیزی را بیان کنم که به آن اعتقاد ندارم. سرمایه اصلی همه ما صداقت با مردم است. ان شاءالهی با استعانت از حضرت حق تعالی این سرمایه حفظ شود.

بيانيه شماره 8 مهندس موسوي : با ترفندهايي كه ماهيت آن براي همه مردم روشن شده است از صحنه بيرون نمي روم

کلمه:

مهندس میرحسین موسوی بیانیه شماره 8 خود که حاوی نکات مهمی درباره وارونه جلوه دادن واقعیت ها ، کوتاه نیامدن از استيفاي حقوق ملت ايران كه امروز به خون به ناحق ريخته شده جوانان اين كشور آبياري شده ، چگونگی ادامه یافتن اعتراض ها در عین حفظ آرامش و پرهيز از ايجاد تنش و ... است را در اختیار سایت «کلمه» قرار داد. متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالي
مردم هوشيار و شريف ايران
طي روزهاي اخير صدا و سيما، خبرگزاريهاي دولتي، برخي روزنامه هاي دولتي و سايتهاي اينترنتي وابسته به دولت و روزنامه كيهان، بخش عمده اي از فضاي خود را به وارونه جلوه دادن آنچه قبل، حين و پس از برگزاري دهمين انتخابات رياست جمهوري ايران رخ داد، اختصاص داده اند. آنها با استفاده از امكاناتي كه متعلق به شماست، نه تنها به پنهان ساختن تخلفات و حوادث دلخراشي كه در ايام اخير اتفاق افتاد مي پردازند بلكه مسئولان مستقيم و غيرمستقيم آن را كسي معرفي مي كنند كه تنها شما را در مسير احقاق حقي كه داشته ايد همراهي كرده است.

واقعيتي كه آنان بيهوده تلاش مي كنند ناديده انگارند آن است كه در اين انتخابات تقلبي بزرگ اتفاق افتاده و پس از آن، معترضان به اين وضعيت به گونه اي غيرانساني مورد هجوم قرار گرفته و كشته، زخمي و يا بازداشت شده اند. اگر با مسببين جنايت كوي دانشگاه در 18 تير 1378 به گونه اي مناسب و قانوني برخورد مي شد امروز شاهد تكرار آن فجايع در ابعادي وسيع تر و وارونه جلوه دادن واقعيتها به گونه اي جسورانه تر نبوديم.

همان ها هستند كه هنوز با اتكاء به امكاناتي كه متعلق به عموم مردم است در راستاي منافع گروهي خود بي پروا به دروغ گويي و پرونده سازي براي ديگران ادامه مي دهند و افعالي را كه خود عامل آن هستند را به بنده نسبت مي دهند. آنان غافلند كه موسوي با اين ترفندهايي كه ماهيت آن براي همه مردم روشن شده است از صحنه بيرون نمي رود. آنچه در اين روزها رخ داد اصل نظام جمهوري اسلامي را كه ميراث امام بزرگوار و شهداي گرانقدرمان است هدف قرار داده و اين چيزي نيست كه بتوان به سادگي از كنار آن گذاشت و با طرح اتهاماتي اينگونه و تهديد به محاكمه از آن صرفنظر نمود.
من نه تنها از پاسخ گويي در برابر اين اتهامات واهمه اي ندارم بلكه آمادگي دارم تا نشان دهم چگونه مجرمان انتخاباتي در كنار مسببان اصلي اغتشاشات اخير قرار گرفتند و خون مردم را بر زمين ريختند و اكنون كوشش مي كنند صحنه هايي را كه صدها شاهد و دهها تصوير آن را گواهي مي دهند به گونه اي ديگر جلوه دهند؛ آماده ام تا نشان دهم چگونه كساني كه عملشان در راستاي ايجاد هرج و مرج در كشور؛ تضعيف نظام و منافع بيگانگان است تلاش نمودند به بهانه تخريب‌گريهاي عناصري نامعلوم، جنبش سبز شما را اغتشاشگري و وابسته به بيگانه معرفي كنند؛ ولي حاضر نيستم به خاطر مصالح شخصي و هراس از اينگونه تهديدها از ايستادگي در سايه شجره سبز استيفاي حقوق ملت ايران كه امروز به خون به ناحق ريخته شده جوانان اين كشور آبياري شده است لحظه اي صرف‌نظر نمايم. از مجموع آراي ريخته شده در صندوقها تنها يك رأي متعلق به من است و شما به خوبي مي دانيد كه مشكل آنها با ميليونها رأيي است كه جوابي براي سرنوشت آنها ندارند.

باز هم از عموم ملت شريف ايران متواضعانه درخواست مي كنم با حفظ آرامش و پرهيز از ايجاد تنش، در دام بدخواهان كه كوشش مي كنند اين حركت گسترده اجتماعي را شورش و اغتشاش و وابسته به بيگانه قلمداد كنند، نيافتند و با زيركي و هوشياري كه ويژگي ممتاز شماست اين توطئه ها را مهار نمايند. تداوم اعتراض در چارچوب قانون و با رعايت اصول و مباني نشأت گرفته از انقلاب اسلامي راهبرد اصلي است كه ضامن تداوم و دسترسي به اهداف شماست.
دشمن خارجي با همراهي ياران جاهل و طماع خود در داخل بر آنست كه مطالبات اين حركت عظيم خودجوش را به خوارج بيرون از نظام نسبت دهد و حتي الله اكبرهاي از دل برآمده شما را چون قرآنهاي سر نيزه معرفي كند. بر ماست كه با رفتار و گفتار خود اين توطئه شوم را خنثي نماييم.

برادر و خدمتگزار شما – ميرحسين موسوي
چهارم خرداد 1388

بيانيه شماره 7 مهندس ميرحسين موسوي درباره دستگیری اعضای تحریریه روزنامه «کلمه سبز» و محدودیت های رسانه های غیر دولتی منتشر شد

کلمه:

بیانیه شماره هفت مهندس میرحسین موسوی درباره حمله غیرقانونی به روزنامه کلمه سبز و محدودیت های رسانه های غیر دولتی برای ارتباط ایشان با مردم است . متن کامل این بیانیه پیش روی شما است:

بسمه تعالي
هموطنان عزيز
در پي مانع تراشي ها و تهديدهاي مكرر كه در عمل انتشار روزنامه كلمه سبز را پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري متوقف كرده بود، به اين حد نيز اكتفا نشد و شبانگاه دوشنبه 1/4/88 دفتر روزنامه مورد هجوم مأموران امنيتي قرار گرفت و كاركنان شريف آن دستگير و روانه بازداشتگاه شدند.
در حالي كه مقامات كشور و رسانه هاي دولتي مرتباً بر قانون و اجراي آن تأكيد مي كنند و معترضان به تقلب وسيع صورت گرفته در انتخابات به قانون شكني متهم مي شوند، چنين برخوردي با روزنامه اي كه با اخذ مجوز قانوني شروع به انتشار نموده و مسئولان، دبيران، خبرنگاران و كادر فني و اداري آن، غيرقابل درك است، مگر با قبول آنكه براي عده اي حاكميت قانون تا جايي پذيرفته است كه براي محدود كردن اعتراض مخالفان باشد و نه چيزي ديگر.
اين قانون شكني در حالي صورت مي گيرد كه ديگر رسانه هايي كه از طريق آنان ارتباط اينجانب با جامعه برقرار مي شد و نيز مطبوعات ورسانه هاي غيردولتي مورد محدوديت جدي قرار گرفته اند و تنها مجراي باز براي اطلاع رساني به مردم جريان خبرسازي يك سويه رسانه ملي و رسانه هاي دولتي است و متأسفانه جامعه را به سمت دريافت اطلاعات از طريق رسانه هاي خارجي سوق مي دهد.

اين برخوردهاي غيرقانوني، مبتني بر تحليل نادرست دولت از شرايط اجتماعي حاكم است كه راه را براي نفوذ بيگانگان در تحولات كشور باز مي كند و حركت در مسير اصلاح امور جامعه را در چارچوب مباني نظام جمهوري اسلامي دشوار مي سازد.
ضمن اعتراض شديد به تداوم اين رويه هاي غيرقانوني، بر حق ملت ايران در استفاده از ظرفيتهاي قانون اساسي براي ابراز مخالفت با آنچه در انتخابات اخير و پس از آن روي داده تأكيد مي نمايم و آن را جزء لاينفك حقوق آنها بر اساس اين سند ميثاق ملي مي‌دانم و بر پيگيري آن اصرار مي‌ورزم.

برادر و خدمتگزار شما- ميرحسين موسوي
چهارم خرداد 1388

برخی از اساتید بازداشت شده آزاد شدند / رئیس ستاد میرحسین موسوی همچنان در بازداشت

دویچه وله:

بعدازظهر چهارشنبه سوم تیرماه، اعضای انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه، در محل این انجمن با میرحسین موسوی نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران ملاقات کردند. هدف این ملاقات رایزنی پیرامون ناآرامی‌های اخیر و مسائل به وجود آمده پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بود. استادان رشته‌های مختلف، نظرات خود را با موسوی در میان گذاشتند.

پس از پایان جلسه، نیروهای امنیتی به محل انجمن مدرسان رفته و تمامی ۷۰ استادی را که در آنجا حاضر بودند بازداشت کردند. دکتر علیرضا بهشتی مشاور میرحسین موسوی در این باره می‌گوید: «اعضای انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه‌ها، دیروز با آقای مهندس موسوی جلسه‌ای داشتند. در این جلسه بحث و گفت‌وگو برسر اوضاع پس از انتخابات و تحلیل شرایط بود. حاضران به‌عنوان اساتید و صاحب‌نظران در علوم مختلف، دیدگاه‌های خودشان را به آقای موسوی منتقل کردند. بعد از اتمام جلسه و بعد از این که آقای مهندس موسوی از محل انجمن خارج شدند، دستگیری‌ها آغاز شد».


به گفته‌ی بهشتی بین ساعت ۳ تا ۴ بامداد روز پنج شنبه، اکثریت استادان آزاد شدند اما تا بعد از ظهر، چهارنفر از آنان همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

دکتر قربان بهزادیان نژاد رئیس ستاد میرحسین موسوی نیز از جمله اساتیدی است که همچنان در بازداشت به سر می‌برد. دکتر بهزادیان رئیس موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی و نیز رئیس موسسه مطالعات فرهنگ و تمدن ایران زمین است که در ابتدای کارزار انتخاباتی، از سوی موسوی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی وی برگزیده شد.

هیئتی از پارلمان اروپا به ایران می‌رود

دویچه وله:

هانس گرت پوترینگ، رئیس پارلمان اروپا شامگاه روز چهارشنبه ۲۴ ژوئن اعلام کرد، این پارلمان هیئتی از حقوقدانان را برای بررسی وضعیت پر تنش بعد از انتخابات ریاست جمهوری به ایران می‌فرستد. به گزارش خبرگزاری رویترز، ریاست این هیئت را خود پوترینگ برعهده خواهد گرفت.

بدنبال ملاقات‌‌های متعدد خانم شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل با رئیس و اعضای پارلمان اروپا، و درخواست فوری ایشان برای اعزام هئیتی به ایران جهت بررسی نقض گسترده حقوق بشر و برقراری آرامش در این کشور، رئیس پارلمان اروپا به این درخواست پاسخ مثبت داد.

از آغاز ناآرامی‌ها در ایران شیرین عبادی در تلاش بود توجه مجامع و نهادهای بین‌المللی را به وخامت وضعیت حقوق بشر در ایران جلب کند. خانم عبادی می‌گوید آنچه این‌روزها در ایران در جریان است، نقض گسترده حقوق بشر است و مجامع بین‌المللی باید در برابر آن عکس‌العمل نشان دهند.

برای نخسین‌بار است که رئیس پارلمان اروپا خود هیئت این پارلمان را سرپرستی می‌کند. پوترینگ در این باره گفت: «من هرگزچنین کاری نکرده بودم. اما از آنجایی که خشونت علیه مردم در ایران بسیار شدید و مهم است، من خودم به‌عنوان رئیس پارلمان اتحادیه اروپا به ایران می‌روم تا همبستگی خود و اعضای پارلمان اتحادیه اروپا را با مردم ایران ابراز کنم.»

پوترینگ از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خواست حقوق و آزادی‌های بنیادین شهروندان خود را رعایت کنند. وی گفت: «نقض مستمر آزادی‌ بیان و آزادی تجمع توسط مقام‌های ایرانی به هیچوجه پذیرفته نیست.»

شیرین عبادی از بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نیز خواسته است که نماینده ویژه‌ای به ایران بفرستد. گفته می‌شود بان کی‌مون نیز در صدد اعزام هئیتی به ایران است تا نقض حقوق بشر را بررسی و نسبت به توقف آنها اقدام کند.

مهدی خزعلی به احمدی نژاد: من به چشم خویش دیدم که چگونه منطق استوار شما بر فرق جوانان فرود می آید

سايت مهدی خزعلی:

جناب آقای محمود احمدی نژاد انتصاب مجدد شما را به ریاست جمهوری اسلامی ایران پیشاپیش تبریک می گویم، اگر چه چند صباحی عده ای اراذل و اوباش و قریب 5 میلیون خس و خاشاک در خیابان های پایتخت خواب را از چشمان بعضی ربودند و شبها تکبیرشان چرت برخی را پاره کرد، اما شنبه برهان قاطع و حجت بالغه ای بر من نازل شد که به حقانیت شما و درستی راهتان ایمان آوردم، مردان غیور شما شیشه های دفتر مرا شکستند! و از شنبه تا امروز از پنجره دفتر که به بیرون نگاه می کنم در دستان آنان برهان قاطعی می بینم که جای شک و شبهه نمی گذارد! ملت، دلیل، منطق و برهان شما را در خیابان ها دیده و می بیند! ، هر کس منکر قدرت استدلال شما باشد کور است! من به چشم خویش دیدم که چگونه منطق استوار شما بر فرق جوانان گمراه فرود می آید با ضربتی آنان را مجاب و منقاد می سا خت، ندای " آزادی مطلق " شما را از حلقوم " ندای صابری " شنیدم! و باز به حقانیت دین و سیره شما اعتقاد پیدا کردم! کجایند آن 5 میلیون خس و خاشاک که با دهان بسته خیابان های تهران را می پیمودند؟ بیایند و ببینند که دلاوران احمدی نژاد چه شجاعانه!! باطوم به دست شهر را به زیر چکمه دارند و " هل من مبارز" می طلبند.من به ضرس قاطع می گویم، اگر 70 میلیون خس و خاشاک هم باشند، شما(اعجوبه هزاره سوم) با 70 هزار نفر بر آن ها حکومت خواهید کرد( البته با امدادهای غیبی و برهان قاطع!) چه بسا گروه اندکی که بر گروه کثیری چیره شوند( البته به اذن بعضی ها نه خدا)

Wednesday, June 24, 2009

نماینده محسن رضایی: سخنگوی شورای نگهبان خلاف می گوید

بی بی سی فارسی

یک عضو ستاد انتخاباتی محسن رضایی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان که گفته بود آرای آقای رضایی در بازشماری "کاهش هم داشته است"، واکنش نشان داد و او را به "خلاف گویی" متهم کرد.

علی احمدی، نماینده آقای رضایی برای پیگیری شکایات انتخاباتی، روز چهارشنبه ۳ تیر (۲۴ ژوئن) گفت که بازشماری آرا "به دلیل عدم همکاری شورای نگهبان و وزارت کشور در هیچ یک از استان ها و حوزه های مورد توافق صورت نگرفته است".

پیش تر عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ضمن استقبال از انصراف آقای رضایی از پی گیری شکایتش گفته بود: "نتایجی که از بازشماری های صورت گرفته به دست آمد، نشان از افزایش میزان آرای آقای رضایی ندارد و در یکی دو مورد کاهش هم داشته است".

اما سخنگوی آقای رضایی انجام بازشماری آرا را تکذیب می کند.

آقای احمدی گفته است: "بیش از ۲۰۰ نماینده محسن رضایی از روز ۳۱ خرداد به مدت ۲ روز در ۸۰ حوزه انتخابیه مورد توافق با شورای نگهبان آماده بازشماری آرا بودند، اما ضمن عدم دریافت اطلاعات مورد نیاز به دلیل عدم همکاری شورای نگهبان و وزارت کشور در هیچ یک از استان ها و حوزه های مورد توافق، بازشماری آرا تا پایان مهلت قانونی آغاز نشد".

او گفته است: "در استان کرمانشاه هم که بازشماری آغاز شده بود، به دلیل عدم دسترسی نمایندگان آقای رضایی به فرم های کنترلی لازم و فرم های کلیدی ۲۲، ۲۳، ۲۸ و ۲۹ بازشماری در همان ابتدا متوقف شد.

در همین حال وزارت کشور ایران تصویر صورت جلسه هایی را در سایت رسمی خود منتشر کرده است که به شهرستان های روانسر، گیلانغرب و صحنه در استان کرمانشاه مربوط است و امضاهایی به عنوان امضای نمایندگان آقای رضایی زیر آن دیده می شود.

بر اساس این ۳ صورتجلسه، بازشماری بعضی صندوق ها انجام شده و تغییری در نتیجه مشاهده نشده است.

اما نماینده آقای رضایی گفته است: "ما خواستار آن بودیم که حداقل برگه های تعرفه موجود در هر صندوق با ته برگ های تعرفه تطبیق داده شود، یا لااقل مطمئن شویم که دستخط و رنگ خودکار نویسنده اطلاعات تعرفه با رأی نوشته شده در آن یکی است، که این امکان فراهم نشد".

آقای احمدی می گوید پیش تر با شورای نگهبان بر سر این موارد توافق شده بود، "اما علی رغم این توافق بازشماری صورت نگرفت".

مقایسه دستخط و خودکار به کار رفته در نوشتن برگ رأی و ته برگ ها از این جهت اهمیت دارد که اگر هر دو را یک نفر نوشته باشد، نشان می دهد که تقلب صورت گرفته است.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران تاکنون چند بار تأکید کرده است که رسیدگی به اعتراضات در مورد انتخابات باید توسط شورای نگهبان صورت گیرد.

او ضمن ابراز اطمینان از صحت انتخابات، پیشنهاد بازشماری بعضی صندوق ها در حضور نمایندگان نامزدها را هم مطرح کرده بود.

برخی از هوادران نامزدها می گویند شورای نگهبان بی طرف نیست و ناظران این شورا را به همکاری یا دست کم سکوت در برابر تخلفات متهم می کنند.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان از سرشناس ترین حامیان محمود احمدی نژاد است و محمد یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان هم پیش از انتخابات رسما از نامزدی آقای احمدی نژاد حمایت کرده بود. همچنین غلامحسین الهام، عضو حقوقدان شورای نگهبان از نزدیک ترین یاران آقای احمدی نژاد و سخنگوی دولت او است.

در روزهای اخیر علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران تلویحا از ابراز حمایت اعضای شورای نگهبان از آقای احمدی نژاد انتقاد کرد و محمدباقر قالیباف، شهردار تهران هم گفت که اگر رقبای آقای احمدی نژاد به شورای نگهبان اعتماد ندارند، در مرحله بعد می توانند از شورای نگهبان به شخص رهبر جمهوری اسلامی شکایت ببرند.

تکذیب انتشار بیانیه ای جدید از سوی مهندس موسوی

کلمه

انتشار بیانیه ای جدید از سوی مهندس میرحسین موسوی تکذیب شد.

به گزارش «کلمه»، امروز برخی از سایت های خبری مجهول الهویه اقدام به انتشار بیانیه ای با عنوان «بیانیه شماره 7 مهندس میرحسین موسوی »کردند که هرگونه انتساب این بیانیه به مهندس موسوی تکذیب می شود.

پیش از این هم اعلام شده بود مردم تنها از طریق دو سایت «کلمه» و «قلم» اخبار موثق مربوط به مهندس موسوی را دنبال کنند که این درخواست بار دیگر تکرار می شود.
آخرین بیانیه مهندس موسوی(بیانیه شماره 6) در تاریخ 31 خرداد منتشر شد.

دستگیری 70 نفر از اساتید دانشگاه

به گزارش «کلمه»، عصر امروز مهندس میرحسین موسوی جلسه ای با اساتید عضو انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه های کشور داشت که بعد از این دیدار 70 نفر از افراد حاضر در جلسه دستگیر شدند.
درباره مکانی که این اساتید دانشگاه را به آنجا منتقل کردند اطلاعی در دسترس نیست.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

لغو مراسم سوگواری کشته شدگان حوادث اخیر

بی بی سی فارسی



به گفته منابع نزدیک به مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، مراسم بزرگداشت کشته شدگان ناآرامی های اخیر که قرار بود پنجشنبه چهارم تیرماه برگزار شود، لغو شده است.

سعید رضوی فقیه، سخنگوی ستاد انتخاباتی مهدی کروبی گفته است : "علیرغم تلاش ها و پیگیری های فراوان آقای کروبی به دلیل عدم تهیه مکان، مراسم بزرگداشت و سوگواری شهدای راه جمهوریت و آزادی فردا برگزار نمی شود."

آقای رضوی فقیه با اظهار "تاسف" از اینکه در چنین موقعیتی رهبران سیاسی همچون مهدی کروبی نیز امکان برگزاری مراسم سوگواری را در مسجد و آرامگاه آیت الله خمینی ندارند، گفته است: "با پیگیری آقای کروبی مراسم سوگواری شهدای راه جمهوریت و آزادی هفته آینده در دانشگاه تهران یا بر مزار این شهیدان در بهشت زهرا برگزار می شود."

سخنگوی ستاد انتخاباتی آقای کروبی همچنین گفته است: "کسانی که دائما شعار می دهند که معترضان باید اعتراضات خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند این حق قانونی را از آقای کروبی که یکی از پیشگامان انقلاب اسلامی است، سلب کرده اند. معلوم نیست معترضان باید اعتراضات خود را از کدام مجاری قانونی پیگیری کنند."

مهدی کروبی: دولت برآمده از این انتخابات مشروع نیست

بی بی سی فارسی

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و یکی از نامزدهای جناح اصلاح طلب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بار دیگر تأکید کرده است که نتایجی را که وزارت کشور اعلام کرده نمی پذیرد.

آقای کروبی روز سه شنبه ۲ تیر (۲۳ ژوئن) در جمع اعضای تحریریه روزنامه اعتماد ملی گفت: "من نتیجه این انتخابات را قبول ندارم و دولت برآمده از آن را مشروع نمی دانم".

او گفته است که مردم را با این تصور به شرکت گسترده در انتخابات دعوت کرده بود که در آن صورت تقلب احتمالی بی اثر خواهد شد.

آقای کروبی گفت: "ولی متأسفانه شاهد آن بودیم که علی رغم حضور گسترده مردم، باز هم سرنوشت دیگری برای انتخابات رقم خورد".

او با اشاره به شعارهای معترضان به نتیجه انتخابات گفت که آنها "علیه نظام" شعار نمی دادند بلکه با گفتن "تکبیر" خواستار "احقاق حقشان" بودند.

آقای کروبی گفت: "متأسفانه عده ای به این مردم انگ و بهتان زدند و گفتند که این فریادها صدای صهیونیست ها و ضد انقلاب است".

او گفت که باید دید چه "شبکه های مافیایی" به وجود آمده اند که "می توانند اینگونه سرنوشت انتخابات را تغییر دهند".

آقای کروبی هشدار داد: "کسانی که اکنون نسبت به نتیجه انتخابات رضایت دارند، چند سال بعد خود متوجه سرنوشت تلخی که به آن گرفتار شده ایم خواهند شد".

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت که هواداران همه نامزدها، از جمله کسانی که به محمود احمدی نژاد رأی داده اند "متعلق به این نظام" هستند، اما طرفداران آقای احمدی نژاد "در اقلیت" هستند و "نمی توان نظر اقلیتی را به اکثریت تحمیل کرد".

او پیشنهاد کرد که دو راهپیمایی سراسری در دو روز متفاوت برگزار شود که در یکی حامیان آقای احمدی نژاد و در دیگری هواداران نامزدهای رقیب او حاضر شوند تا معلوم شود چه کسانی در اکثریت هستند.

او ابراز امیدواری کرد که دستگیرشدگان اخیر، از جمله محمد قوچانی (سردبیر روزنامه اعتماد ملی) به زودی آزاد شوند و گفت که پی گیر روند آزادی آنها است.

شرح آنچه در هجوم به روزنامه کلمه سبز اتفاق افتاد //فتنه گران بدنبال جعل کانون های فتنه!

کلمه


این روزها رسانه های دولتی دست اندرکاران پروژة «دیگر» سازی منتقدان نتایج ریاست جمهوری و در رأس آنها، آقای مهندس موسوی هستند. یکی از قطعات این پروژه، تبدیل قضیة اشغال دفتر روزنامة کلمة سبز در میدان هفتم تیر است که با ذوق زدگی فراوان، از آن به عنوان کشف یکی از ستادهای بحران ساز نام برده می شود. هرچند مردم آگاه ایران با اینگونه شگردها به اندازه ي کافی آشنا هستند، اما دکتر سید علیرضا حسینی بهشتی(فرزند شهید بهشتی) از سردبیران روزنامه کلمه سبز گزارش کاملی از آنچه در روز دوشنبه گذشته اتفاق افتاد ارائه کردند که پیش روی شما است:

بعد از ظهر روز دوشنبه 1/4/88 بخشی از کارکنان روزنامة کلمة سبز برای دریافت دستمزد و نیز برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد، در دفتر روزنامه واقع در میدان هفتم تیرماه حضور یافتند. عده ای از افراد با لباس شخصی به نگهبانی دستور باز کردن درهای ساختمان می دهند که وی مطابق دستورالعمل مدیریت ساختمان و بر اساس هشدارهای شورای امنیت کشور مبنی بر احتمال حمله ی آشوب طلبان، امتناع کرده و موضوع را به مدیریت اطلاع می دهد. معاون سردبیر برای اداره ی مسأله به نگهبانی رفته و از آن افراد که ادعا می کردند از از طرف پلیس امنیتی آمده اند می خواهد تا حکم ورود و بازرسی را نشان دهند که با امتناع افراد مذکور مواجه می شود. سرانجام گروه مذکور با شکستن حفاظ در وارد ساختمان شده و ضمن حبس کارکنان در اتاق های کارشان، به تفتیش مکان می پردازند. در این اثنا اینجانب از وضعیت مطلع شده و به دفتر روزنامه رفته و از سرگروه مربوطه علت امر را جویا شدم. به ادعای ایشان گزارش شده بود که از بالای ساختمان برخی از افراد مشغول گرفتن عکس از میدان مملو از نیروهای امنیتی و نیز گروه هایی از مردم معترض بوده اند. همچنین، بنا بر گزارش یکی از همسایگان، دو نفر از پشت ساختمان و از طریق حیاط منزل مجاور گریخته اند که بعدا معلوم شد نگهبان و پیک روزنامه بوده اند که دچار وحشت شده و اقدام به فرار نموده اند. به هنگام مذاکره با گروه تفتیش متوجه شدم که به علت وجود تصاویر آقای موسوی بر روی تابلوهای اعلانات که از روزهای قبل از تعطیلی روزنامه باقیمانده بود، دارای این تصور بودند که گویی مکان مذکور ستاد مخفی هدایت تظاهرات خیابانی است و افراد حاضر در آن هم از اعضای فعال آن ستاد است. توضیح داده شد که همانطور که تابلوی بزرگ سردر ساختمان نشان می دهد، مکان متعلق به دفتر روزنامه کلمه سبز است. متأسفانه با وجود رفتار مؤدبانه سرگروه مذکور و توضیحات لازم، کلیه رایانه ها، لوح های فشرده و اوراق جمع آوری شد و کارکنان روزنامه بازداشت و با ون به مقر پلیس منتقل گشتند. این کل داستانی است که آشوب طلبان واقعی مستقر در روزنامه های دولتی با آب و تاب به عنوان کشف کانون فتنه از آن نام می برند. ملت شریف و بزرگوار ایران اما، بخوبی از مسیر حوادث آگاه است و تسلیم اینگونه جوسازی ها نخواهد شد. در این میان، کسانی که مردم را هیچ می انگارند در تارهای انگاره های خود گرفتارند. آیا روزی بیدار خواهند شد؟
سید علیرضا حسینی بهشتی

شهردار تهران: با زور نمی توان مساله انتخابات را برطرف کرد

بی بی سی فارسی


محمد باقر قالیباف، شهردار تهران با حضور در یک برنامه زنده در تلویزیون دولتی ایران، با تسلیت به آسیب دیدگان وقایع پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفته است که "باید ابهامات مردم در مورد انتخابات رفع شود و نمی توان با زور این موضوع را حل کرد."

آقای قالیباف در این برنامه که سه شنبه شب دوم تیر از شبکه دوم تلویزیون ایران پخش می شد، گفت: "قوانین انتخابات ایران اشکال دارد اما پرسش اینجا است که چرا اصلاح نمی شود."

شهردار تهران به تجمعات اعتراضی اخیر مردم در شهرهای ایران از جمله تهران اشاره کرده و گفته است: "اگر بخواهم شفاف بگویم آن جمعیت ۲۵ خرداد مردمی بودند که احساس می کردند رای داده اند اما در مورد آن ابهام داشتند. همه شعارها نیز در مورد انقلاب و نظام بود که اگر این غلط است باید اتهام زدایی کرد، ذهن مردم را شفاف کرد و با زور نمی توان این موضوع را حل کرد."

آقای قالیباف گفته است: "کسانی که در این تجمعات حاضر شدند مردم، بخشی از نخبگان سیاسی و احزاب بودند اما کسانی نیز در این تجمعات حضور داشتند که از هیچکدام از این گروه ها نبوده و به دنبال تخریب بودند."

پس از اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در آن محمود احمدی نژاد نامزد پیروز معرفی شد، معترضان با راهپیمایی در شهرهای مختلف ایران نسبت به این نتیجه اعتراض کردند و سه نامزد دیگر انتخابات نیز از "تقلب" در انتخابات خبر دادند

پرسش خبرنگار زیرک عراقی از قشقاوی سخنگوی وزارت امور خارجه در دو بخش

در كنفرانس خبري حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه يك خبرنگار زيرك عراقي! هوشمندانه سئوال خود را در دو بخش چنين پرسيد. اول سئوال كرد:«با تشكر از كمكهاي فراوان دولت ايران در درمان مجروحان عراق، آيا برنامه هاي ديگري در اين زمينه براي عراق داريد؟» سحنگوي وزارت خارجه قولهاي فراوان و مساعدي داد كه در آينده، «جمهوري اسلامي» اقدامات پزشكي و درماني بيشتري در عراق انجام مي دهد. خبرنگار عراقي سئوال اصلي خود را چنين پرسيد:«آيا براي مجروحان داخل و اتفاقات اخير كه صحنه هايي از آن را خود من ديده ام، چنين كمكهايي هم مي كنيد؟»

نامه سرگشاده مهندس عبدالعلی بازرگان به رهبر جمهوری اسلامی

میزان: مهندس عبدالعلی بازرگان،مفسر به نام قرآن و نهج البلاغه، دیروز در نامه ای سر گشاده به رهبر جمهوری اسلامی به مقایسه رفتار آیت الله خامنه ای با رفتار امام اول شیعیان پرداخت.

نامه فرزند شادروان مهندس مهدی بازرگان بدین شرح است:


هوالعلی الکبیر

جناب آقای سید علی خامنه ای، نمیدانم با چه زبان و از کدامین ظلم و جنایتى با شما سخن بگویم که مشفقان و دلسوختگان ملت نگفته باشند؟ در نظام متمرکز و مطلقه ای که همه راهها منتهی به رأی و تصمیم شخصی شما گشته، نامه‌های ناصحانه متعددی در ارتباط با تقلب انتخاباتی وسرکوب خونین معترضین به جنابعالی نوشته شده که هیچکدام هم پاسخی دریافت نکرده‌اند. بنده نیز امیدی ندارم این نوشته از کانال‌های کنترل شده ارتباطی بیت بگذرد و به رؤیت شما برسد، با این حال بنا به وظیفه ملی و دینی خود نکاتی را یادآور می‌شوم.

در نظام ولایت مطلقه فقیه، شما و تئوریسین‌های این تِز مدعی هستید مشروعیت خود را نه از آراء اکثریت مردم، بلکه ازپیوند به ولایت اهل بیت مطهر پیامبرمکرم اسلام می‌گیرید. سرسلسله ولایت و عرفان در مکتب تشیع امیرالمومنین علی(ع) است که دیدگاه سیاسی خود و معیارهای مطلوب حکومتی را در "عهدنامه‌ای" که به "منشور حکومت اسلامی" شهرت یافته، تدوین کرده است. عهدنامه‌ای که برای اداره سرزمین بزرگ مصر به "مالک اشتر" سپرده تا درماموریت خطیر خود به عدالت رفتار کند. بنابراین بر آن شدم عملکرد شما در وقایع خونبار اخیر را در عرضه به این منشور، که تبلور عصاره تجربیات حکومتی نخستین امام مکتب تشیع است، مورد ارزیابی و مقایسه قرار دهم. گرچه این نکات را بهتر از من می‌دانید، اما خواستم به مصداق:"فذکرفان الذکری تنفع المومنین"، هرچند خوشایند شما و چاپلوسان نباشد، هم یادآوری کرده باشم، و هم به کسانی که ولایت شما را از سنخ همان ولایت می‌دانند تفاوت زمین تا آسمان را به توفیق حق نشان دهم.



الف – بدبینی ملت به رهبری

جناب آقای خامنه‌ای، میلیون ها ایرانی آزاده، به حق یا باطل، شما را در حوادث اخیر به خاطر حمایت بی دریغتان از رئیس جمهور و تقلب آشکارانتخاباتی همکاران او، عامل اصلی تشنجات و کشتارها می‌دانند وسیاست‌های یک طرفه و استبدادی شما را محکوم و عدالت و صلاحیت رهبری‌تان را انکارمی کنند. جنابعالی مسلماً چنین قضاوتی را بر نمی‌تابید، اما مدعی پیروی از کسی هستید که (در همان عهدنامه) فرمود:

اگر ملت برتو گمان ستمگری بَرَد( حکم ترا ظالمانه بشمارد)، عذر خویش را با شفافیت تمام برای آنها بیان کن و بدگمانی مردم را با دلائل روشن از خود دور ساز. مسلماً در این (تمکین به حقوق و حاکمیت مردم) ریاضتی است که باید بر خود دهی، و رفاقتی است با مردم، و رسیدنی است به آرمانت که باید برپاداشتن مردم در راه حق باشد (بند ۱۳۰ عهدنامه).

اما شما جز تأیید شتابزده صحّت انتخابات پیش از زمان قانونی آن و مردود شمردن ادعای مخالفین بر تقلب درامانت ِ آراء، نه تنها هیچ دلیل و منطقی جز پافشاری بر درستی و "شیرینی"! آن ارائه ندادید، بلکه نیروهای سرکوب تحت فرمانتان را از "تلخی" عواقب کشتار منع نکردید. در حالی که باید به جای تهدید و توبیخ، با عدالت و انصاف و عذرخواهی ازملت، آنها را آموزش و رشد می‌دادید.

با وجود بسته شدن خبرگذاری‌ها و همه امکانات و ابزار رسانه‌ای ِ قابل کنترل، برای بی خبر نگه داشتن توده‌های مردم از سرکوب سازمان یافته حاکمیت، به نظر نمی‌رسد برای شما محدودیتی برای آگاهی ازعوارض این قلع و قمع باشد. آیا هرگز گزارش و عکسی ازشهدا و مجروحین وقایع اخیر را به سمع و نظر شما رسانده اند؟ آیا می‌دانید نزد خدا و خلقش، به عنوان تصمیم گیرنده اصلی و مسئول مستقیم آنها پاسخگوی در دنیا و آخرت هستید؟ از دو حال خارج نیست؛ یا می دانید، یا نمی دانید. این سئوال را رهبر سلف شما در آستانه انقلاب از شاه کرد. آیا به یاد نمی‌آورید!؟

اختلاف میان مقام رهبری و ملت، امری بسیار طبیعی و عادی در سایر کشورهاست، در نظام ولایت فقیه، همواره این مردم هستند که صغیر و مهجور و محتاج سرپرستی هستند و حق همیشه با رهبری است و نظر او "فصل الخطاب" و "حکم حکومتی"اش حذف کننده هرحرکت فکری است. اما در همان "عهدنامه"، در تنازع احتمالی رهبر با ملت (مشابه چنین حوادثی)، تصریح شده است طرفین موظفند به کتاب و سنت (قانون) مراجعه نمایند ورهبری هیچ حق ویژه ای بر دیگران ندارد (بندهای ۶۳ تا ۶۵).

جناب آقای خامنه‌ای، اینک متاسفانه میان شما و بخش عظیمی از ملت اختلاف و فاصله‌ای عمیق افتاده است که در صورت لجاجت و بی‌اعتنائی به حقوق مردم، میرود خدای ناکرده به جنگی داخلی و برادرکشی منتهی شود آثار چنین فتنه‌ای که تا ابد بر پیشانی عاملان آن باقی می ماند، نام نیکوئی از شما باقی نمی‌گذارد.

توجه تان را به تصویر زشتى ازاین اوضاع در فرازی دیگر ازعهدنامه جلب میکنم:

اگر ملت بر رهبری چیره گردد (نظام مدیریت گسسته شود) یا رهبری به ملت ستم کند، در این هنگام اختلاف کلمه پدید می‌آید و نشانه‌های زورگوئی قدرت آشکار می‌گردد، فریب کاری‌های دینی زیاد می‌شود ، عمل به سنت‌های نیکو متروک می ماند، هر کس به دلخواه عمل میکند، احکام معطل می‌ماند، دردها و بیماری‌های(جسمی و روحی) مردم افزون می‌شود، هیچ کس از پایمال شدن حق بزرگ و رواج امور باطل بیمی به دل راه ندهد (بی‌تفاوتی مردم). در این هنگام نیکان به‌خواری و بدکاران به عزّت می‌رسند(خطبه ۱۶۰).



ب- انتقاد به رهبری

جناب آقای خامنه‌ای، علی(ع) که شما سالی را به یاد او نامگذاری کردید، در همان آغاز خلافت، صریحاً مردم را به حق‌گوئی (انتقاد) از خود و نظردهی (مشورت) دعوت و تأکید کرد: "من بالاتر از این نیستم که اشتباه نکنم، مگر آنکه خدا کفایتم کند" (خطبه ۲۱۶) و در متن عهدنامه معروف خود به مالک هشدار داد:

باید نزدیک‌ترین وزیرانت از نظرقرب مقام کسی باشد که بیشترین حرف تلخ حق را به تو میزند و آنگاه که عملی از تو سر می‌زند که خدا از اولیائش ناخوش دارد، کمترین یاری را به تو می‌رساند، ... همکارانت را به جد بیاموز تا تو را ستایش و بی‌جهت تجلیل نکنند. (بند ۳۳)

شما اگر در حوادث اخیر به جای دستگیری گسترده رهبران گروه های سیاسی و صاحب نظران دلسوزملک و ملت، از بیم واهی بهره برداری از نیروی خشم ملت، و اعتمادتان به تحلیل‌های اطرافیانتان، طبق فراز زیر با آنان گفتگو و رایزنی می‌کردید، آیا به صلاح خودتان و ملک و ملت مظلوم نبود؟

تا آنجا که می‌توانی با دانایان و حکیمان (کارشناسان) در تثبیت آنچه امور کشور را به اصلاح و مردم را به پا می دارد مذاکره کن. (بند ۴۰)

رهبران فکری و سیاسی مردم که جای خود دارد، شما طبق این عهدنامه وظیفه دارید بخشی از اوقات هفته را به شنیدن نظریات کسانی که به شما انتقاد دارند، اختصاص دهید:

باید قسمتی از اوقات خویش را به کسانی که مطالباتی ازخودت دارند اختصاص دهی و در مجلسی عمومی که نهایت تواضع را به خاطر خدا انجام می دهی، بدون حضورنیروهای نظامی، حراستی (امنیتی) و پلیس، شخصاً حضوریابی تا گویندگان (شاکیان) بدون لکنت زبان با تو سخن بگویند، که من از رسول خدا، نه یکبار، که به کرات شنیدم که می‌فرمود: هرگز نظامی را که حق ِ ضعیف بدون لکنت زبان از قوی ستانده نمی‌شود، نمی توان نظام مقدس (پاک و مبرای از عیب) شمرد... ( بندهای ۱۰۹ تا ۱۱۱)

جناب آقای خامنه‌ای، هواداران شما با کدام معیار، حکومتی را که مطالبه امانت درآراء انتخابات را با ضرب و شتم و ابزار قتاله پاسخ می‌دهند، نظام مقدس!! می‌شمارند؟ شما وقتی کارهای بزرگ را به اشخاص کوچک می‌سپارید، برای حفظ موقعیت خود از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کنند. به راستی منطق شما درحمایت مستمر از آقای احمدی نژاد، که مملکت را با عملکردش در آستانه نابودی قرار داده، جز نزدیکی به افکار خودتان، آنچنان که در نماز جمعه گفتید، چیست؟ نمازی که فرصت استثائی خدائی بود تا جامعه را با قبول تقلب وقضاوت منصفانه خودتان به آرامش بیاورید. اما در "عهد نامه علی" آنگاه که ضوابط گزینش کارگزاران را: داشتن تجربه، حیاء، خانواده صالح، سابقه در اسلام پیشگام (نه متحجر)، اخلاق کریمانه، بی طمعی مالی، عاقبت اندیشی و ... تبیین میکند به گونه دیگری توصیه شده است:

کارگزارانت را پس ازآزمایش به کار بگمار، نه با تمایل شخصی و رأی فردی. که این شیوه ظلم است و خیانت (به ملت). (بند ۷۲)


ج- سرکوب مخالفین

کشتارهای فجیعی که در برخورد با دانشجویان و یا در تظاهرات مسالمت آمیزخیابانی در حوادث اخیرتوسط نیروهای تحت فرمان مستقیم وغیر مستقیم شما رخ داده است، تماماً حکایت از عزم راسخ آن مقام در قلع و قمع مخالفینی می‌کند که جز تجدید انتخابات ِمهندسی شده درخواست دیگری ندارند. گویا فدا شدن هزاران نفر برای به کرسی نشاندن تصمیم رهبری و نادیده گرفتن میلیونها درخواست منطقی اهمیتی در نظام ولائی شما ندارد!؟

اگر از خاطر نبرده باشید،۵۶ سال قبل در بیدادگاه نظامی شاه، وقتی مرحوم طالقانی و سایر سران نهضت آزادی محاکمه می‌شدند، مهندس بازرگان پس از دریافت محکومیت ده ساله خود خطاب به تیمسار"قره باقی" رئیس دادگاه گفت:

ما آخرین گروهی هستیم که با زبان قانون وبه شیوه مسالمت آمیز با شما سخن می‌گوئیم. با محکوم کردن ما ملت خاموش نمی شود بلکه با زبان دیگری با شما سخن خواهد گفت.

ده سال بعد حرکت‌های چریکی درجنگل‌های "سیاهکل" و عملیات مسلحانه شهری جایگزین مبارزات مسالمت آمیزپارلمانی شده بود. تشکیلات شما استثنا نیست و قوانین الهی شیخ و شاه نمی‌شناسد.

شما این سخت‌سری و قاطعیت را به نفع نظام ولائی می‌دانید، اما در فراز دیگری از منشور حکومتی على (ع) نظر دیگری عنوان شده است:

ترا هشدار میدهم در باره خونها (جان مردم) و خون ریزی به ناحق. زیرا هیچ عاملی بیش از کشتاربه ناحق موجب بروز نابسامانی‌های اجتماعی (نقمت) و پی‌آمدهای تخریبی عظیم و زوال و بریده شدن مدت (حکومت) نمی‌گردد .... مبادا پایه های سلطنت خویش با ریختن خون حرام تقویت کنی که چنین شیوه‌ای نه تنها موجب تضعیف و سستی ارکان حکومت، بلکه زوال و انتقال آن (به نظامی دیگر) می‌شود. (بند ۱۴۱)

جناب آقای خامنه‌ای، شما که اجازه نمی‌دهید خبرنگاران داخلی و خارجی از صحنه‌هائی که هوادارانتان آفریده‌اند، فیلم و گزارشی تهیه کنند، آیا مستقل از فضا و فیلتری که پیرامونتان ایجاد کرده‌اند هرگز فرصت کرده‌اید نیم نگاهی به عکس‌ها و فیلم‌هائی که جوانان جسور با موبایل‌های خود از جنایت‌های مأمورانتان گرفته‌اند بیندازید؟ آیا حمله نیروهای سرکوبگر در لباس شخصی را که همچون گرگ به جان جوانان برومند وطن افتادند دیده‌اید؟ مگر امام علی(ع) در همان عهدنامه هشدار نداده بود:

مبادا، همچون درندگان به جان مردم افتاده و خورد نشان را غنیمت بشماری. آنها از دو حال خارج نیستند؛ یا برادر دینی تواند و یا همنوع تو (بند ۹ و ۱۰).

البته شما در نماز جمعه با فرافکنی زیرکانه‌ای مسئولیت این جنایت ها را به گردن "تروریست های نفوذی"! انداختید که در پوشش تظاهرات خیابانی ضربات تروریستی خود را وارد می کنند. عجبا، چگونه است که تروریست ها اهداف خود را همواره از میان دانشجویان معترض دانشگاهها و در میان مردم عادی انتخاب می‌کنند!؟

گفتید:"اینکه بروند دانشگاه و جوان دانشجوی مؤمن و حزب اللهی را آنهم با شعار رهبری مورد تهاجم قرار دهند دل انسان را واقعا خون می کند"! اگر چنین احساسی صادقانه است، چرا برای یکبار هم که شده دستور نمی‌فرمائید نیروهای انتظامی شما با نیروهای رسمى با لباس شخصی برخورد و آنها را دستگیر کنند؟

امام علی به مالک اشتر، با آنکه مطمئن ترین یاور او بود، در دفاع از حقوق مردم تازه مسلمان مصرو پرهیز او از اتخاذ شیوه‌های خشن در برخورد با مردم فرمود:

اگر به خطا کسی را کشتی یا تازیانه‌ات، یا شمشیرت، یا دستت در عقوبت از حدّ گذرانید، یا با مشت و بالاتر از آن، به ناخواسته مرتکب قتلی شدی، نباید گردن کشی و غرور قدرت تو مانع آید که خون بهای مقتول را به خانواده اش بپردازی.

جناب آقای خامنه‌ای، در نظام ولایتی شما خونبها که پیش کش! جنازه جوانان را هم به خانواده‌هاشان به راحتی تحویل نمی‌دهند تا بر آنان عزاداری کنند!؟ این است رأفت وعطوفت اسلامی ادعائی شما!

شما با تحریک عواطف مذهبی نمازگزاران، بخش عظیمی از ملت را فریب خوردگان یا وابستگان به بیگانه شمرده و مرتکب ظلم عظیمی می‌شوید. شما ناله و نفرین مادران داغدار وفرزندان شکنجه شده آنان را نمی‌شنوید اما در نظام خداوند ِ سمیع و علیم ناله والدین "ندا"های مقتول بدون جواب نمی‌ماند.

(بند۱۹) هیچ عاملی برای تغییر نعمت‌ها (راحت و رفاه و امنیت و آزادی) در جامعه و شتاب گرفتن نقمت ها (نومیدی، اعتیاد، فساد، فحشاء و ...) مؤثرتر از قدرت گرفتن یک حکومت بر پایه ظلم نیست. زیرا خداوند شنوای دعای شکنجه دیدگان و در کمین ستمگران است.


د- شخصیت پرستی مشرکانه

جناب آقای خامنه‌ای، ملت ما در انقلاب سال ۵۷ ازطاغوت زمان که نماد طغیان استبدادی یک فرد بود، نجات یافت و به حاکمیت ملی رسید. اینک پس از ۳۱ سال، گرچه ظواهر و عناوین عوض شده، اما همچنان در بر همان پاشنه می گردد و اکثریت ملت درنظام ولایت مطلقه و شورای نگهبان و سایر نهادهای وابسته، از حاکمیت خود محرومند. شیوه‌های شخص پرستی و بت سازی مشرکانه از مقامات و تملق و چاپلوسی، سکه رایج زمانه است و بر خلاف امام علی که در طرد و دفع متملقین فرصت‌طلب از هیچ فرصتی دریغ نمی‌کرد، متأسفانه دیده نمی‌شود مقام رهبری ابراز برائتی از چنین چاپلوسانی کرده باشند. گویا این فراز زیر از عهدنامه به کلی فراموش شده است:

هرگاه از اقتدارخویش احساس ابهت واوج خیال (در آسمان جاه و مقام) کردی، نگاهی به عظمت ملک خداوند بر بالای سرت بیفکن و قدرت او را برخویش، که فاقد آنی، در نظر بگیر. با چنین به خود نگریستنی سرکشی تو تسکین می یابد، تند و تیزی تو فرو می‌کاهد و عقل و خِردی که از توگریخته باز می‌گردد (بند۱۴).


ر - عدالت پروری

انتظار ملت از شما چیزی جز انصاف و عدالت و ترجیح حقوق ملت برتمایلات خودتان نیست، شادمانی شما نیز، آنچنان که در عهدنامه آمده است، نباید جز اجرای عدالت و جلب رفاه و رضایت مردم باشد. این سخن ِامامی است که یکسره از ولایت او داد سخن می‌دهید:

بهترین مایه شادمانی رهبران باید بپا داشتن عدالت در شهرها وپدیدار شدن دوستی (طرفداری) ملت باشد و چنین دوستی حاصل نمی‌شود، مگربا خوش‌بینی‌شان و این نیزحاصل نمی‌شود جز با گردآمدنشان پیرامون مسئولین امور و سنگین نشمردن بار دولت آنها بردوش خود و ترک ِآرزوی سر آمدن دوران زمامداری‌شان (بند۵۸).

جناب آقای خامنه‌ای، پایان بخش نامه خود را مقدمه عهدنامه امام علی قرارمی‌دهم، مقدمه‌ای که به هنگام اعزام مالک اشتر به سرزمین فراعنه، نوشته شده است:

ای مالک، بدان که تو را به سرزمینی فرستاده‌ام که پیش از تو دولت‌ها دیده، برخی دادگر و برخی ستمگر. و مردم در کارهای تو به همان چشمی می‌نگرند که تو در کار رهبران پیش از خود می‌نگری ودرباره تو همان می‌گویند که درباره آنان می‌گوئی و نیکوکاران را از آنچه خدا بر زبان مردم جاری می‌سازد توان شناخت.

میهن عزیز ما بیش از ۲۵ قرن است درسلطه سلسله سلاطینی، عموماً ستمکار زیسته است، زمان زیادی ندارید تا قضاوت بندگان خدارا عوض کنید. آریامهر!! آنگاه صدای انقلاب مردم را شنید که فریاد "مرگ برشاه" همه فضای شهر را پر کرده بود. به نصیحت امیرمؤمنان گوش دل بسپارید که فرمود:

کفایت کار مردم به عهده تو قرار گرفته وخداوند ترا در رفتارت با ملت امتحان می‌کند. پس خود را در جنگ با خدا قرار مده که قدرتی در برابر انتقام او نداری و نیز بی‌نیاز از عفو و رحمتش نیستی (بند۱۱).

... و مااریدان اخالفکم الی ما انهیکم عنه ان ارید الاالاصلاح مااستطعت و ماتوفیقی الابالله علیه توکلت و الیه انیب (هود۸۸).

تکذیب انتصاب تجمع روز چهارشنبه به مهندس موسوی

کلمه

در پی انتشار اخباری مبنی بر انتصاب تجمع روز چهار شنبه در مقابل مجلس شورای اسلامی به ستاد آقای مهندس موسوی، پیگیری خبرنگار کلمه حاکی از آن است که این تجمع هیچ گونه ارتباطی به ستاد ایشان و شخص مهندس موسوی ندارد و به صورت مستقل برگزار می شود.

بیانیه شماره 14 کمیته صیانت از آراء ستاد آقای میرحسین موسوی

بسم‌الله الرحمن الرحیم
ان الله یأمرکم ان تؤدوالامانات الی اهلها و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل
(سوره شریفه نساء آیه 6)

ملت شریف ایران!
نامه مورخه 30/3/88 جناب آقای مهندس میرحسین موسوی خطاب به شورای نگهبان، حاوی گزارشی از مهندسی انتخابات، با بی‌اعتنایی مقامات مسئول و ذیربط مواجه گردید. یک بار دیگر برخوردهای جانبدارانه و بی‌اعتنایی به افکار عمومی و عدم توجه به عوامل موجدة حماسة حضور 22 خرداد، تکرار شد.
کمیته صیانت از آرای ملت ایران در انتخابات دهمین دورة ریاست‌جمهوری، در تداوم وظیفه خود، اینگونه برخوردهای انسداد آفرین را مخل دستیابی به یک راه حل معقول و خداپسندانه می‌داند و اصرار بر معکوس جلوه دادن حرکت عظیم ملت ایران در 22 خرداد 88 را محکوم می‌کند. این کمیته همچنین یادآوری می‌نماید چنانچه هشدارها و تذکرات قبلی نادیده گرفته نمی‌شد و مقامات مسئول، وظیفة قانونی خود را در رفع اشکالات عدیده‌ای که در مرحله «قبل»، «حین» و «بعد» از انتخابات به آنان اعلام گردید، انجام می‌دادند، امروز نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران به عنوان مهد مردم‌سالاری دینی و الگوی بی‌رقیب توسعه سیاسی جهان اسلام، سرخط اخبار سیاسی جهان بود، نه به عنوان کشوری که تظاهرات آرام مردم خود را تحمل نمی‌کند و با انواع تدابیر آن را به سمت تشنج و اغتشاش می‌برد. اگر امروز درصدر اخبار جهان، نمایش عکس‌ها و فیلم‌های قربانیان بی‌گناه تظاهرات خیابانی ایران قرار دارد، گناه آن به گردن کسانی است که مرتکب انواع رفتارهای خلاف قانون شدند یا بر آن چشم پوشیدند و متأسفانه امروز با تظاهر احترام به قانون، قربانی اصلی اقدامات خلاف قانون را به رعایت قانون دعوت می‌کنند.

ملت فهیم و صبور ایران!
آنچه کلیه ناظران منصف و بسیاری از دست‌اندرکاران امر انتخابات در ادوار مختلف جمهوری اسلامی ایران از آن به عنوان «مهندسی انتخابات در این دوره» یاد می‌کنند، طی سه مرحله پی در پی صورت گرفته است:
الف) سلسله اقدامات قبل از اخذ رأی از طریق زمینه‌سازی‌های غیراخلاقی، اقدامات غیرقانونی و تخلفات آشکار و مکرر که برخی از آنها در بیانیه‌های قبلی مستنداً اشاره گردیده از جمله استفاده وسیع و نامحدود از امکانات تدارکاتی، تبلیغاتی و نیروی انسانی دولتی که در خدمت نامزد دولتی قرار داشت، به گونه‌ای که گویا هدف پیروزی در انتخابات، مجوز همه گونه حیف و میل سرمایه‌های ملی، تاراج اعتماد عمومی و هر گونه خلافکاری دیگر است. استماع عباراتی نظیر «دولت دروغ» و «دولت دروغگو» از مردمی که قریب به سه دهه حاکمیت جمهوری اسلامی ویژگی ممتاز نظام را صداقت مسئولین می‌دانستند، موجبات ناخرسندی هر شنونده‌ای می‌شد. در روزهای تبلیغات انتخاباتی، با اینکه بسیاری از گزارش‌های ارائه شده توسط رئیس‌جمهور وقت، در سیما، روز بعد به وسیله نهادهای رسمی تکذیب می‌شد، این روش تعجب‌برانگیز به وسیله وی تکرار می‌گردید. گویا مشاوران رئیس‌جمهور به این نتیجه رسیده بودند که اعلام یک دروغ بزرگ تأثیر تبلیغاتی چندین میلیونی دارد و تکذیب بعدی آن مخاطبانی حداکثر چند هزار نفری خواهد داشت. البته در شرایط فقدان ترس از خداوند یا حسابرسی مقامات و نهادهای مسئول، این معامله‌ای پرسود است و توده‌هایی را که فقط چشم به تلویزیون دارند، جذب می‌کند. هر چند هر روزه بیش از پیش، نخبگان از سلامت و کارآمدی دولت ناامید شوند.
همچنین یک سلسله اقدامات دیگر قبل از رأی‌گیری، به طور مشخص معطوف به ایجاد سیستمی بسته و محدود به چند فرد خاص از دستگاه اجرا و نظارت بود که هیچکس را به درون آن راهی نباشد. بدین ترتیب با انواع روش‌هایی که قبلاً ذکر شد، حق قانونی و شرعی نامزدها برای اعمال نظارت و حضور مؤثر در مراکز مرتبط با برگزاری انتخابات سالم، از آنها گرفته شد. نهایتاً به دلیل حضور بسیار گسترده مردم در صحنه که با نامزدی مهندس میرحسین موسوی امیدی دوباره را در حال شکوفایی می دیدند، فعالیت‌های این جریان برای بیرون راندن مردم از صحنه حضور در انتخابات، خنثی گردید لیکن سلسله اقداماتی که برای محدودسازی نظارت و صیانت از آرا انجام شده بود، صرفا می‌توانست با دخالت مسئولان نظام بی‌اثر شود که متأسفانه چنین شد.

ب) در مرحله اخذ رأی، همگان شاهد تقلب بسیار وسیع، سیستماتیک و چند لایه بودند که جزئیات آن تنها به وسیله یک هیأت حقیقت یاب عادل، بی‌طرف، شجاع و کارآمد، می‌تواند ارائه شود. در اینجا برخی نمودهای آن را به مثابه مشتی از خروار ذکر می‌نمائیم:
1- تعیین و به کارگیری اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت از یک طیف خاص به گونه‌ای که اغلب مشهور به جانبداری از کاندیدای دولتی بوده‌اند.
2- تغییر کمَی و کیفی شعب اخذ رأی و اعضای آن.
3- چاپ انبوه و بی‌سابقه تعرفه‌ها بطوری که می‌بایست بالغ بر بیست میلیون تعرفه بدون استفاده موجود باشد هر چند که از آمار و سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست و هنوز در هاله‌ای (!) از ابهام قرار دارد.
4- گزارش‌هایی مبنی بر وجود تعرفه‌های بدون شماره سریال که در شب 22 خرداد 88 به چاپ رسیده است، وجود دارد که این امر در تاریخ انتخابات بی‌سابقه بوده و وجود نارسایی‌ها و کسری تعرفه در استان‌ها از ساعات قبل از ظهر روز اخذ رأی بر وضعیت بغرنج سرنوشت این تعرفه‌های سرنوشت‌ساز (!!) می‌افزاید.
5- تهیه و تأمین مهرهای انتخاباتی به میزان حیرت‌آور قریب به دو و نیم برابر تعداد شعب و نیز تحویل دو مهر به هر شعبه اخذ رأی که فاقد وجاهت قانونی است، از اقدامات عجیب و غریب این دوره می‌باشد که با کمال تعجب و تأسف هیچگونه اعتراضی را از سوی نهادهای نظارتی قانونی بر نیانگیخت، در حالی که وجود مهر اضافی در هر شعبه می‌تواند زمینه‌ساز تقلبات فراوان گردد.
6- در حالی که توسط مسئولان برگزاری انتخابات ادعا شود که مهندس میرحسین موسوی حدود 40 هزار نماینده در شعب اخذ رأی سراسر کشور داشته است، که عاری از واقعیت می‌باشد، بلکه واقعیت، گویای وضعیت ناگوار و تأسف‌باری برای اجرای این بخش از قانون در این دوره می‌باشد. بخشی از اشکال آفرینی‌ها به منظور اختلال در سیستم نمایندگان نامزدها به قرار زیر می‌باشد:
6-1- طبق قانون حضور نمایندگان نامزدها، از روز اول خرداد 88، نمایندگان مهندس موسوی می‌توانستند در هیأت‌های اجرایی حضور یابند. در حالی که در هیچ نقطه کشور به دلیل امتناع فرمانداران و دستور وزارت کشور، امکان حضور آنان تا روز رأی‌گیری ممکن نگردید.
6-2- فرمانداری‌ها در مواجهه با مسئولین ستادهای مهندس موسوی، بهانه‌گیری‌های مختلف و درخواست اطلاعات اضافی و غیرقانونی برای پرونده‌سازی نمایندگان ایشان را بیان می‌نمودند.
6-3- در پذیرش مدارک ارسال شده از سوی ستادهای مهندس موسوی، تعلل و تأخیر می‌ورزیدند.
6-4- برای تعداد زیادی از نیروهای معرفی شده کارت صادر نکردند.
6-5- کارت‌های صادر شده براساس شعبه‌های معرفی شده نبود و آنها را با جهت‌گیری خاص بنحوی مهندسی می‌کردند که امکان حضور ایشان را در شعب از بین می‌برد.
6-6- کارت‌های نمایندگان را دیر هنگام و به گونه‌ای تحویل دادند که بخشی از آنها ناقص و مخدوش و جابجا شده بود.
6-7- از فعالیت قانونی بسیاری از نمایندگان مهندس موسوی در هنگام پلمپ کردن صندوق‌ها و رؤیت شناسنامه رأی دهندگان، جلوگیری می‌کردند و به تذکرات ایشان در ممانعت از تبلیغات غیرقانونی کاندیدای دولتی توسط بعضی از اعضا و نظار شعب وقعی نمی‌نهادند.
6-8- از حضور نمایندگان نامزدها در سایت‌های تجمیع آراء ممانعت به عمل آوردند.
6-9- نمایندگان کشوری نامزدها را در گوشه‌ای از ستاد انتخابات کشور مستقر کرده بودند که امکان هیچگونه دستیابی و اطلاع از آمار یا چگونگی تجمیع آراء برای ایشان مقدور نبود به گونه‌ای که در ساعت 2 و پانزده دقیقه بامداد 23 خرداد طی نامه‌ای رسمی اعتراض خود را از این وضعیت به وزیر کشور اعلام داشتند.
6-10- سیستم پیامک (SMS) که به عنوان تنها وسیله ارتباطی و انعکاس تخلفات در روز انتخابات توسط نمایندگان مهندس موسوی پیش‌بینی شده بود، از بامداد روز رأی‌گیری کاملا قطع گردید.
6-11- تلفن‌های ثابت کمیته صیانت از آراء در اواخر زمان رأی‌گیری و هنگام اوج کاری ستاد برای اخذ گزارش‌ها قطع و دستگیری رابطین شعب که مسئولیت پشتیبانی نمایندگان مهندس موسوی را عهده‌دار بودند، آغاز گردید.
6-12- ...

7- شبهه جدی در وضعیت صندوق‌ها: هیچ اطمینانی وجود ندارد که صندوق‌ها قبل از پلمپ شدن، با آراء مورد نیاز و مهندسی شده از قبل، پر نشده باشد. نمایندگانی که پس از عبور از هفت خوان اختلالات، بسیاری از آنها در ساعت مقرر امکان حضور قبل از زمان شروع رأی‌گیری نیافته بودند، نمایندگانی که موفق به حضور شدند، غالبا با اصرار و تاکید غیرقانونی «راه ندادن» یا «اخراج» مواجه گردیدند. سؤال این است که این تأکید بر عدم حضور در موقع پلمپ صندوق رأی، چه دلیلی توجیهی می‌تواند داشته باشد؟!

ج) مرحله اعلام عجولانه نتیجه انتخابات:
در این مرحله، سرعت عجیب اعلام نتایج نهایی آراء حتی در زمانی که رأی‌گیری در جریان بود، خبر از ارائه آماری غیرواقعی می‌داد، به ویژه وقتی در مرحله تجمیع، وجود نمایندگان نامزدهای غیردولتی کان لم یکن بوده و آنان هیچ اطلاع و نظارتی بر چگونگی تجمیع و اعلام آن نداشته‌اند و از شنیدن آمار رادیو اظهار تعجب نموده‌اند.
در مرحله اعلام نتایج، نکته اساسی دیگر اصرار و تأکید عاجل مقدمات بر ختم انتخابات و تجدید دوره ریاست‌جمهوری و اعلام صحت آن حتی قبل از طی مهلت قانونی است. این عجله در بخش رسانه‌ای دولت نیز مشهود بود، به طوری که خبرهای رسانه‌هایی همچون ایرنا، فارس، کیهان و ... به شکل زودهنگام برروی خروجی‌ها قرار گرفت که این همه حاکی از تصمیم قبلی مبنی بر اعلام نتیجه از قبل تعیین شده به نفع کاندیدای دولتی بود، به نحوی که آرای آقای احمدی‌نژاد در ساعات اولیه بامداد 24 میلیون عنوان گردید؟!

ملت شریف ایران!
کمیته صیانت از آراء امیدوار است اصرار غیرقانونی و غیراخلاقی بر سپردن بررسی تقلبات به دست عوامل آن و دیگر کسانی که در این فرایند نقش داشته‌اند پایان پذیرد و با استفاده از تجربیات زمان حیات امام(ره) با تشکیل کمیته حقیقت یاب عادل، کارآمد، شجاع و مورد قبول همه طرف‌های انتخابات، کل مراحل انتخابات مورد بررسی موشکافانه قرار گیرد.
تشکیل این کمیته و اعلام نتیجه به وسیله آن، آرامش و طمأنینه را به جامعه و اعتبار را به مسئولان نظام باز خواهد گرداند و تجربیات گرانقدری برای نظام ذخیره خواهد نمود. در سطح جهان نیز جمهوری اسلامی یکبار دیگر درخشش خواهد گرفت و الگوی مردم‌سالاری دینی پیشنهادی آن مجددا الگوی موفق و پیشرو برای همه آزادگان جهان خواهد بود.
کمیته صیانت از آرای مهندس موسوی