Wednesday, June 17, 2009

موساد: اگر موسوی رییس جمهور می شد، اسرائیل یک مشکل بسیار جدی داشت اما...

خبرگزاری انتخاب:
سایت آینده بنقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص که صحبت های رییس موساد را بازتاب داده نشوته است: خوشبختانه احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران است

داگان رئیس موساد در روز سه‌شنبه در گزارش خود به کمیته روابط خارجی و دفاعی گفت آشوب‌های اخیر ایران که پیامد اعلام نتایج انتخابات بوده است تا چند روز دیگر پایان می‌پذیرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آینده به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتس، او گفت: «در واقع ایران قصد ندارد نتیجه انتخابات را تغییر دهد، ما و تمام جهان می‌دانیم که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران است. اگر کاندیدای اصلاح‌طلب، میرحسین موسوی برنده می‌شد، اسرائیل یک مشکل بسیار جدی داشت، زیرا نیاز داشت به جهان بقبولاند که خطر نگرانی از موسوی که روش‌های جدیدی برای مدیریت دارد، بسیار بیشتر از احمدی‌نژاد است. همچنین موسوی آغازکننده برنامه هسته‌ای ایران در زمان نخست وزیری خود بوده است.»

مطابق گفته داگان: «تقلب انتخاباتی در ایران زیاد متفاوت از آن‌چه که در کشورهای لیبرال در انتخابات اتفاق می‌افتد نیست. پیامدهای نتایج انتخابات ایران یک مسئله داخلی است و ربطی به تصمیمات استراتژیک که شامل برنامه هسته‌ای ایران می‌شود نیز ندارد».

او همچنین به کمیته روابط خارجی گزارش داد که موساد معتقد است، اگر پروژه ایران در حال حاضر ادامه پیدا کند و منقطع نشود ایران در سال 2014، اولین بمب اتمی خود را آماده پرتاب خواهد داشت. رئیس موساد همچنین خطاب به جامعه بین‌الملل گفت که آن‌ها باید تحریم‌ها و فشارهای سیاسی به ایران را تحمیل کنند. او معتقد است که اگر این تحریم‌ها مؤثر واقع شود،‌ برنامه هسته‌ای ایران متوقف خواهد شد.

او معتقد است ایران حامی حزب اله لبنان و حماس است و حمایت‌های فعلی ایران از حماس کمتر شده است.

No comments:

Post a Comment