Wednesday, June 17, 2009

تجمع عظیم مخالفان در تهران؛ لغو تظاهرات جمعه

بی بی سی فارسی

آقای موسوی با همسرش به میان جمعیت آمد و با یک بلندگوی دستی سخنرانی کوتاهی انجام داد

روز پنجشنبه همزمان با تظاهرات صدها هزار نفری - و بنا به برخی گزارش ها چند میلیونی - مخالفان در ایران اعلام شده است که برنامه تجمع روز جمعه که مهدی کروبی درخواست آن را کرده بود لغو شده و در عوض این تظاهرات قرار است روز شنبه برگزار شود.

برنامه تجمع اعتراضی روز جمعه قرار بود از میدان هفت تیر به سوی نماز جمعه در خیابان انقلاب انجام شود.

در خبری در وبسایت حزب اعتماد ملی که آقای کروبی رئیس آن است آمده است: "حزب اعتماد ملی در نامه ای به وزیر کشور خواهان صدور مجوز برای برپایی تجمع اعتراض آمیز به نتایج انتخابات در روز شنبه شد. در نامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر رسول منتجب نیا قایم مقام دبیر کل این حزب از وزیر کشور برای ساعت ١٦ روز شنبه و در میدان انقلاب به سمت آزادی تقاضای مجوز راهپیمایی در اعتراض به نتایج اعلام شده انتخابات شده است."

این حزب گفت که راهپیمایی از ساعت 16 تا 19 بعداز ظهر صورت می‌گیرد و هدف آن "پی‌گیری مطالبات قانونی و تداوم اعتراض مدنی آنان است."

پیشتر گروه های دیگر نیز درخواست برگزاری تجمعی در روز شنبه را داده بودند و شاهدان عینی می گویند که خبر برگزاری این تجمع در تظاهرات روز پنجشنبه نیز میان مردم دهن به دهن گشته است.

قرار است آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نماز جمعه این هفته را امامت کند و بسیاری می خواهند بدانند او - که قبلا بر پیروزی محمود احمدی نژاد مهر تایید زده است - چه موضعی در قبال اعتراضاتی که در سه دهه تاریخ جمهوری اسلامی سابقه ندارد اتخاذ خواد کرد.

No comments:

Post a Comment