Monday, June 15, 2009

شورای نگهبان فردا با نامزدها نشست برگزار می کند

بی بی سی فارسی

در پی دیدار میرحسین موسوی با آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران، شورای نگهبان از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواسته که شکایت های مستند خود را هر چه سریعتر به این شورا بفرستند.

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با انتشار اطلاعیه ای با اشاره به دیدار آیت الله خامنه ای با آقای موسوی نوشته است: "این شورا آمادگی خود را برای رسیدگی به کلیه شکایات و اعتراضات مطرح شده در وقت قانونی اعلام می دارد."

شورای نگهبان علاوه بر مسئولیت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات، وظیفه نظارت بر انتخابات را نیز بر عهده دارد.

آقای جنتی تاکید کرده که نامزدها "شکایت مستند خود را هر چه سریعتر به دبیرخانه این شورا ارسال کنند تا در سرعت رسیدگی خللی وارد نیاید."
نشست شورای نگهبان با نامزدهای ریاست جمهوری

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز گفته است که این شورا از نامزدهای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوی دعوت کرده تا با تشکیل جلسه ای در روز سه شنبه 26 خرداد مطالب خود را بیان کنند و نحوه پیگیری ها و چگونگی رسیدگی شورای نگهبان نیز برای آنها توضیح داده شود.

به گفته آقای کدخدایی، امروز دوشنبه 25 خرداد نتایج آمار انتخابات ریاست جمهوری به شورای نگهبان ارسال شده و این شورا بررسی صحت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را شروع کرده است.

بعد از انتشار نتایج انتخابات اعتراض های گسترده ای از سوی نامزدها و طرفداران نامزدهای جناح اصلاح طلب نسبت به آن صورت گرفت و شهرهای بزرگ ایران به خصوص تهران در دو روز اخیر شاهد ناآرامی بوده است.

در پی این ناآرامی ها، آقای موسوی با رهبر ایران دیدار کرد و آقای خامنه ای گفت که تاکید کرده تا شورای نگهبان به این اعتراض ها رسیدگی کند.

همزمان با رایزنی هایی که در سطح مقامات ارشد جریان دارد، گزارشها از تهران حاکی است که صدها هزار نفر از طرفداران آقای موسوی در خیابان انقلاب تهران جمع شده اند و آقایان موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین نیز در جمع آنها حضور دارند.

No comments:

Post a Comment