Tuesday, June 16, 2009

تجمع معترضان به نتایج انتخابات در برابر صدا و سیما

بی بی سی فارسی:

از تهران به رغم دشواری برقراری ارتباط تلفنی و اختلال شبکه موبایل خبر می رسد که معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در برابر ساختمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به صورت آرام تجمع کردند.

گفته می شود در حالی که هواداران محمود احمدی نژاد، در میدان ولی عصر تجمع کرده بودند، طرفداران دو نامزد دیگر یعنی میر حسین موسوی و مهدی کروبی در سکوت از خیابان شهید بهشتی، عباس آباد سابق تا سازمان صدا و سیما اجتماع کردند.

جان لاین،خبرنگار بی بی سی در تهران از قول یک شاهد عینی می گوید، تظاهرات امروز مخالفان از تظاهرات روز دو شنبه آنها بزرگ تر بوده است.

تا ساعت ده شب در تهران، گزارشی مبنی بر بروز خشونت در این مناطق دریافت نشد اما یک شاهد عینی از منطقه آزادی گزارش داده که نیروهای امنیتی مردم را مورد ضرب و شتم قرار داده و برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور و باتوم استفاده کردند.

بر اساس همین گزارش مردم وارد پایگاه بسیج مقداد شده و عده ای هم زباله دانی های شهرداری را در این منطقه به آتش کشیدند.

حدود ساعت ده شب، صدای الله اکبر مردم جای این نا آرامی ها را گرفت.

پ.ن.
هر چند راهپیمایی امروز هم مانند دیروز بسیار آرام و با شکوه و بدور از خشونت برگزار شد، متاسفانه خود من شاهد بودم که اواخر راهپیمایی و حین بازگشت هواداران، متاسفانه عده‏ی محدودی افراد اغتشاش‏گر در انتهای خیابان جهان کودک نزدیک میدان ونک، یک دستگاه موتور سیکلت متعلق به نیروهای بسیج رو به آتش کشیدند!
من به نوبه خودم بابت این حادثه ناخوشایند ابراز تاسف می‏کنم و باز هم از دوستان خواهش می‏کنم که از این اقدامات خشن خودداری کنید و دیگران رو هم از این اقدامات منع کنید.

No comments:

Post a Comment