Monday, June 15, 2009

گزارش ديوان محاسبات از انحرافات بودجه‌اي دولت در كميسيون انرژي


ایلنا: اگرچه مسوولان وزارت نفت، شفاها براي حضور در اين جلسه دعوت شده بودند؛ اما هيچ يك از مسوولان اين وزارتخانه روز گذشته به كميسيون انرژي نيامد. با اين حال اعضاي اين كميسيون با حضور معاونان ديوان محاسبات به بررسي گزارش‌هاي تفريغ بودجه اين ديوان پرداختند.
حميدرضا كاتوزيان رئيس كميسيون انرژي، در گفت‌وگو با ايلنا، با اعلام اين خبر افزود: هنوز تكليف يك ميليارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت كه در سال 85 به حساب ذخيره ارزي واريز نشده، مشخص نشده است.
وي با اشاره به احضار غلامحسين نوزري وزير نفت به دادسراي ديوان محاسبات در هفته‌هاي گذشته، ادامه داد: ايشان با حضور مجدد در جلسات ديوان محاسبات هيچ مدرك جديدي ارائه ندادند و اين ديوان همچنان پيگير موضوع مفقود شدن يك ميليارد دلار درآمد نفتي كشور است.
كاتوزيان ادامه داد: اختلاف نظرها ميان وزارت نفت و ديوان محاسبات در مورد انحرافات بودجه‌اي در سال 86 در حوزه نفت و انرژي همچنان به قوت خود باقي است و ظاهرا هيچ مستند مستدلي دال بر عدم تخلف وزارت نفت ارائه نشده است.
وي از تذكر ديوان محسابات به كانديداهاي دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ياد كرد كه براساس آن از نامزدها خواسته شده بود گزارشات كارشناسي ديوان محاسبات را مستمسكي براي مبارزات سياسي و انتخاباتي آنها قرار ندهند.
نماينده تهران خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد كه اين تذكر بيشتر متوجه شخص رئيس‌جمهور بوده است كه در مناظره‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني خود اعلام كرد گزارش ديوان محاسبات يك اشكال محاسباتي بوده و با ارائه مستندات دولت، ادعاهاي آن رفع شده است. در حالي كه اين موضوع صحت ندارد و ديوان محاسبات هنوز بر گزارش خود پافشاري مي‌كند.

No comments:

Post a Comment