Sunday, June 21, 2009

نامه رئیس دانشگاه آکسفورد به هاشمی شاهرودی برای آزادی محمدرضا جلایی‌پور

موج سوم

رئیس دانشگاه آکسفورد و رئیس کالج سنت آنتونی با ارسال نامه‌های جداگانه به رئیس قوه قضائیه خواستار آزادی محمدرضا جلائی‌پور شدند.

به گزارش «موج سوم» تصویر این دو نامه و متن ترجمه آنها در ادامه می‌آید.

حضور محترم آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی
رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

من به عنوان رئیس دانشگاه آکسفورد این نامه را جهت درخواست برای آزادی محمدرضا جلائی‌پور، یکی از دانشجوبان کالج سنت آنتونی دانشگاه آکسفورد که در روز هفدهم ژوئن در فرودگاه تهران بازداشت شده است برایتان می‌نویسم. توسط ریاست کالج مطلع شدم که محمدرضا جلائی‌پور یکی از دانشجویان طراز اول دانشگاه آکسفورد است و تاکنون توانایی‌های خود را به خوبی در دانشگاه آکسفورد نشان داده است. او برای انجام تحقیقاتش به زادگاهش ایران بازگشته بود و تا جایی که اطلاع دارم کار خلاف قانونی از او سر نزده است. امید واثق می‌برم که جنابعالی آمادگی رسیدگی و بررسی وضعیت این دانشجو را داشته باشید و همچنین امیدوارم او به زودی امکان بازگشت به انگلستان و ادامه تحصیل را پیدا کند. محمدرضا جلائی‌پور توانایی آن را دارد که بر دانش دنیای آکادمیک و نیز اعتلای کشورش ایران بیفزاید.
با کمال احترام
جان آ-هود
رئیس دانشگاه آکسفورد انگلستان

تصویر نامه رئیس دانشگاه آکسفورد

حضور محترم آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی
رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

این نامه را از جانب کالج سنت آنتونی دانشگاه آکسفورد و در رابطه با محمدرضا جلائی‌پور، یکی از دانشجویان این دانشگاه که روز هفدهم ژوئن ( بیست و هفتم خردادماه) در فرودگاه بازداشت شده است، خطاب به جنابعالی می‌نویسم. همه اعضا، اساتید و دانشجویان کالج بدین وسیله مراتب نگرانی عمیق خود را در مورد بازداشت محمدرضا جلائی‌پور اعلام می‌کنیم. محمدرضا جلائی‌پور یکی از دانشجویان جوان برجسته و جدی آکسفورد است که وجودش برای سیستم آموزشی ایران نیزمایه مباهات است. او تا کنون موفق به کسب موفقیت‌های علمی زیادی در ایران گردیده و هم‌اکنون هم در مقطع دکتری دانشگاه آکسفورد هم توانایی‌های خود را نشان داده است. او برای پیش‌برد کار تحقیقی‌اش به ایران آمده بود و در عین حال به عنوان یک شهروند مسوول در مباحث سیاسی و کمپین‌های انتخاباتی نیز مشارکت داشته است. جلائی‌پور نه قانونی را نقض کرده و نه حرف یا عمل خلاف قانونی از او سر زده است. به عنوان رئیس کالج این دانشجو و به نمایندگی از تمام اعضای این کالج، از شما صمیمانه خواستار بررسی وضعیت‌ و آزادی این دانشجو هستم تا بدین وسیله عقلانیت و دلسوزی‌ که بخش لاینفک سیستم‌های قضایی است، محقق گردد و با آزادی او، زمینه ادامه تحصیل و کسب افتخار برای کشورش ایران را فراهیم کنید.
با کمال احترام
مارگارت مک میلان

No comments:

Post a Comment