Tuesday, June 23, 2009

کروبی: حامیان دولت احمدی نژاد، مروج اسلام متحجر و طالبانی اند

بی بی سی فارسی

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیمای ایران به شدت از عملکرد رادیو و تلویزیون این کشور در پوشش خبری اعتراضات اخیر انتقاد کرده است.

آقای کروبی در نامه خود به عزت الله ضرغامی که روز سه شنبه دوم خرداد در سایت رسمی حزب اعتماد ملی منتشر شده است، می نویسد: "به خوبی می دانید کسانی که امروز از دولت آقای احمدی نژاد حمایت می کنند، کسانی هستند که مروج اسلام تحجر و اسلام طالبانی هستند که نقطه مقابل تفکر حضرت امام قرار دارند".

او نوشته است که اعتراض معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری به این است که "در یک فرآیند مهندسی شده" و با "تقلب های فراوان" کسی به عنوان رئیس جمهوری ایران معرفی شده است که "بتواند مجری تفکر متحجرانه و تفکر نشأت گرفته از مکتب آقای مصباح یزدی" باشد.

محمدتقی مصباح یزدی در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی از سرسخت ترین مخالفان جناح اصلاح طبب بود و اکنون هم از جمله حامیان اصلی آقای احمدی نژاد محسوب می شود.

متن کامل نامه کروبی به ضرغامی

آقای کروبی در نامه خود به رئیس صدا و سیما از نحوه اطلاع رسانی رادیو و تلویزیون ایران در مورد اعتراضات اخیر انتقاد کرده و نوشته است: "آیا ضرب و شتم و کشتار مردم بی گناه که غالبا توسط نیروهای لباس شخصی انجام می شود و انعکاس وارونه آن در صدا و سیما جزو رسالت رسانه ملی است"؟

او از رادیو و تلویزیون ایران گلایه کرده است که خواست واقعی معترضان را منعکس نمی کند، اعتراضات آنها را با اقدامات سال ۱۳۶۰ اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران مقایسه می کند و آتش زدن مساجد و تخریب اموال عمومی را به آنها نسبت می دهد.

آقای کروبی نوشته است: "نشان دادن صحنه های ضرب و شتم و حتی کشتار رقت انگیز جمعی از مردم، دل اینجانب را به شدت آزرده کرده است و به گمان من در صورت عدم دخالت نیروهای لباس شخصی و انتظامی و فرضا نیروهای نفوذی و اغتشاشگر، این صحنه های دلخراش به وجود نمی آمد، اما آیا انعکاس آن در صدا و سیما و نسبت دادن آن به جمعیت میلیونی جزو رسالت رسانه ملی است"؟

آقای کروبی از آقای ضرغامی خواسته است: "پیام این مردم عزیز و شریف را دریابید و رویکرد رسانه ملی را در چگونگی انعکاس اعتراضات آرام مردمی اصلاح نمایید و بیش از این مردم را برای کسب اطلاعات و اخبار به سمت رسانه های خارجی سوق ندهید".

No comments:

Post a Comment