Friday, June 26, 2009

مدرسین دانشگاه‌ها: ای علمای قم به داد اسلام برسید

آینده

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها که عصر چهارشنبه پس از برگزاری یک نشست با حضور مهندس میرحسین موسوی (عضو این انجمن)، با برخورد قهری و بازداشت تعدادی از اعضای خود مواجه شد، در نامه‌ای به مراجع عظام تقلید، کمک آنها به مردم را خواستار شد.

به گزارش قلم نیوز، در این نامه آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

محضر شریف آیات عظام و علمای اعلام

سلام علیکم بما صبرتم

چنانچه مستحضر هستید پس از مطرح شدن ایرادات جدی به نحوه اجرای انتخابات ریاست جمهوری دهم و اعلام نتایجی خلاف انتظار که بسیاری از مردم مسلمان در سراسر کشور بر این اقدام دور از شان نظام جمهوری اسلامی به شدت اعتراض کردند و چون اجازه تجمع قانونی به آنان داده نشد، به صورت خودجوش در تجمع‌های آرام و میلیونی اعتراض خود را مطرح کردند و سوال اصلی آنان این بود که "رای ما چه شد؟"، متولیان امر بجای شنیدن اعتراض‌های مردمی و پاسخگویی در اغلب شهرها با اقدام‌های غیرقانونی و مبتنی بر زور به دستگیری و ضرب و شتم و جرح و قتل مردم بی‌گناه پرداختند و با کشاندن نیروهای نظامی و انتظامی به صحنه و مواجه کردن فرزندان خدمتگزار ملت در برابر ملت، کشور را در آستانه فجایع خونبار قرار داده‌اند و بدیهی است که از ابرهای فتنه هرگز باران رحمت و صلح و برکت نخواهد بارید و چون این همه به نام اسلام صورت می‌گیرد، خطر جدی آن است که اسلام سیلی بخورد؛ خطری که امام خمینی (ره) بارها نسبت به آن هشدار داده بودند.

اینک ما از شما که مصداق "العالم بزمانه لایهجم علیه اللوابس" هستید انتظار داریم اولا باور بفرمایید مردم مسلمان ما این مصیبت‌ها را برای حفظ نظام جمهوری اسلامی تحمل می‌کنند و تهمت‌ها و انتساب‌های مطرح شده مبنی بر آشوبگری و اغتشاش یا عمال بیگانه بودن کاملا بی‌اساس است. ثانیا از آنجا که علما و مراجع عظام در حافظه تاریخی ملت ایران همواره در کنار مردم و راهگشای آنان بوده‌اند، از شما می‌خواهیم در این نگرانی ملی با استفاده از جایگاه معنوی خود در کنار مردم باشید و از گسترش این بلای ویرانگر جلوگیری کنید.

آیات عظام و علمای اعلام، شما خود می‌دانید طبق اصل 27 قانون اساسی، تشکیل اجتماعاتی که مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است. کافی بود متولیان امور چنین اجازه‌ای می‌دادند تا طرفین سخنان یکدیگر را بشنوند و به موجب "فیتبعون احسنه" تصمیم بگیرند اما برخی از متولیان علی رغم ارتکاب اعمال خلاف قانون و تضییع حقوق ملت در پناه تبلیغات فریبنده، خود را درستکار و خیرخواه قلمداد می‌کنند و در قبال دستگیری گسترده و غیرقانونی و بی‌دلیل فعالان سیاسی و ایجاد تضییقات برای اصحاب رسانه و دستگیری آنان چون لبی به اعتراض گشوده شود، برآشفته می‌گردند و با گلوله پاسخ می‌دهند. به موجب آیه "لایحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم" وقتی سخن منطقی و قانونی مردم شنیده نشود، حق دارند فریاد کنند و البته جواب آنان تهمت عمال بیگانه بودن و آشوبگربودن و در نهایت گلوله نیست.

مردم مسلمان ما با توجه به سخن امام علی (ع) در خطبه مالک اشتر "فانی سمعت رسول الله (ص) یقول فی غیرموطن"، "لن تقدس امه لایوخذ للضعیف فیها حقه من القوی غیر متمتع" بر این باورند که در نظام جمهوری اسلامی باید بتوانند اعتراض و درخواست حق خود را بدون ترس مطرح کنند.

مردم مسلمان ما بر این باورند که فرمان حضرت علی (ع) در خطبه مالک اشتر، رابطه مردم را با متولیان امور یک رابطه انسانی سرشار از محبت تنظیم کرده که اگر فرضا تندی از آنان سرزند با آغوش پر مهر مسوولان مواجه خواهند شد "واشعر قلبک الرحمه للرعیه و المحبه لهم و اللطف بهم و لاتکونن علیهم سبعا ضاریا تغتنم اکلهم فانهم صنفان اما اخ لک فی الدین او نظیر لک فی الخلق تفرط منهم الزلل و تعرض لهم العلل" ما از شما انتظار داریم از متولیان امور بخواهید و تذکر دهید توسل به زور و اسلحه آن هم در قبال اعتراض قانونی برای تخلقی که برخی دستگاه‌ها مرتکب شده‌اند، عاقلانه و منطبق بر موازین اسلامی نیست. به آنان تذکر دهید اعتراض قانونی مردم از مصایق نهی از منکر و واجب است. ما دفاع شما بزرگان را از حقوق شرعی و قانونی مردم دقیقا از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر می‌دانیم.

آیات عظام و علمای اعلام، ما از سر اضطرار، فریاد امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به یاد شما می‌آوریم که فرمود: "... ای علمای ایران، ای مراجع اسلام ... ای فضلا، ای طلاب، ... ای آقایان، من اعلام خطر می‌کنم ...، ای علمای قم به داد اسلام برسید..." (صحیفه امام، ج1 ، صص 418- 420).

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

No comments:

Post a Comment