Tuesday, June 23, 2009

اشاره ظریف رهبر انقلاب به نامه اوباما

آینده

در حالی که رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته تهران به صورت ظریف به نامه آمریکا به جمهوری اسلامی اشاره کردند و دکتر ولایتی، مشاور بین‌الملل رهبری نیز در گفتگوی زنده از شبکه سوم سیما نیز به این نامه اشاره کرد، خبرنگار «آینده» به جزئیات تازه این نامه دست یافت.

به گزارش خبرنگار آینده، رهبر انقلاب در خطبه دوم نماز جمعه تهران اظهار کردند: اين سخنان در حالي بيان مي شود كه از آن طرف نامه مي نويسند و ابراز علاقه براي روابط و اظهار احترام به جمهوري اسلامي مي كنند، كدام را بايد باور كرد؟

دکتر ولایتی نیز در گفتگوی زنده شب گذشته خود با شبکه سوم سیما، به نامه مهم اوباما به جمهوری اسلامی اشاره کرد، اما با وجود این دولت آمریکا هنوز از افشای این اقدام خود جلوگیری کرده است.

بنابر اطلاعات خبرنگار «آینده»، نامه مذکور از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، چند هفته قبل از انتخابات به آیت ا... خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ارسال شده است.

در این نامه اوباما با به کارگیری ادبیاتی بی‌سابقه و به صورتی کاملاً محترمانه، پیشنهادهایی را در رابطه با روابط ایران و آمریکا مطرح کرده است.

اگرچه اطلاعی از پاسخ احتمالی رهبر انقلاب به این نامه دولت آمریکا نیست، اما با توجه به ادعاهای فراوان دولت آمریکا درباره آزادی اطلاعات و شفاف‌سازی، کتمان کردن موضوع این مکاتبه، نشان می‌دهد فرآیند فوق به زیان دولت آمریکا بوده است که از افشای هرگونه خبری راجع به این موضوع جلوگیری شده است.

No comments:

Post a Comment