Sunday, June 21, 2009

گزارشگر دائمی بی بی سی از ایران اخراج شد

بی بی سی فارسی

بی بی سی می گوید مقام های ایران از جان لاین، گزارشگر دائمی این رسانه در تهران، خواسته اند ظرف مدت 24 ساعت این کشور را ترک کند.

بی بی سی با انتشار بیانیه ای گفته است که از تصمیم مقام های ایران متاسف است اما دفتر این موسسه رسانه ای علیرغم اخراج جان لاین از ایران توسط مقام های این کشور، همچنان در تهران باز خواهد بود.

دولت ایران به طور گسترده آنچه را مداخله قدرت های خارجی در امور داخلی اش می داند، محکوم کرده و در این میان بر بریتانیا و بی بی سی انگشت گذاشته است.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، پیشتر در سخنانی در نماز جمعه تهران (29 خرداد) بریتانیا را "خبیث" توصیف کرد.

بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران و اعتراض به نتایج آن، محدودیت هایی برای رسانه های داخلی و خارجی ایجاد شده است.

رسانه های خارجی از جمله بی بی سی به ویژه با محدودیت های شدیدی روبرو بوده اند و به خبرنگاران این رسانه ها اجازه داده نمی شود که دفاتر کاری خود را ترک کنند. جان لاین برای رادیو، تلویزیون و بخش آنلاین انگلیسی زبان بی بی سی از ایران گزارش ارسال می کرد.

بی بی سی می گوید پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران در تاریخ دوازده ژوئن، پخش برنامه های فارسی زبان بی بی سی با "اختلالاتی عمدی" از داخل ایران، مواجه شده است.

در واکنش با این اختلالات، بی بی سی شمار ماهواره هایی که برنامه های فارسی زبان این رسانه را برای مخاطبان در ایران، افغانستان و تاجیکستان پخش می کند، افزایش داده است.

No comments:

Post a Comment