Tuesday, June 23, 2009

جزئیات بازداشت و آزادی دختر هاشمی رفسنجانی

آینده

طبق گزارش های رسیده فائزه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام که روز شنبه بازداشت شده بود، در آخرین ساعات یکشنبه شب آزاد شده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، در حالی که خبرگزاري فارس به نقل از يك مقام امنيتي ناشناس، علت بازداشت فائزه هاشمي و 4 زن و دختر دیگر از بستگان هاشمي رفسنجاني را حفاظت آنان از ترور عناصر آشوبگر و گروهكها عنوان كرده بود، وی حوالی ساعت 21و30 یکشنبه شب یعنی پس از قریب 30 ساعت آزاد شده است.



سایت دولتی شبکه ایران نوشته بود: فائزه هاشمی، دختر وی، همسر حسین مرعشی، دختر مرعشی و خواهر زن وی از جمله دستگیر شدگان هستند.
ماموران امنیتی قصد داشتند سایر زنان دستگیرشده را آزاد کنند که 4 نفر دیگر اعلام کردند تا زمان آزادی فائزه هاشمی، آنها نیز در زندان باقی می مانند. گویا این افراد نیز پس از اطلاع از برنامه آزادی فائزه هاشمی، ساعت 18 دیروز آزاد شده اند.
در این حال یک منبع آگاه در گفتگو با «آینده» جزئیات دستگیری، بازجویی و آزادی زنان خانواده هاشمی را تشریح کرد.
وی گفت: حوالی ساعت 5 بعد از ظهر شنبه شماری از زنان خانواده هاشمی توسط مأموران یگان ویژه شناسایی و بازاداشت با یک دستگاه خودرو وانت به قرارگاه مقداد منتقل شدند.
با وجود برخوردهای توهین‌آمیز در ابتدای دستگیری، برخورد مأموران در پایگاه مقداد و سپس قرارگاه ثارا...، کاملاً محترمانه بود.
در بازجویی‌ها از فائزه هاشمی از جمله به صحبت وی در تجمع خیابان آزادی در دوشنبه گذشته که بخشی از آن در صدا و سیما هم پخش شد، اشاره می‌شود که وی در پاسخ، با اشاره به اصل 27 قانون اساسی شرکت در تجمعات آرام را حق مردم دانسته و با اشاره به گزارش دوشنبه شب صداوسیما و نیز گزارش کمیته مجلس که حساب اغتشاشگران را از شرکت‌کنندگان در تجمعات آرام جدا دانسته بود، اظهار می‌کند وظیفه نیروی انتظامی حمایت از این تجمعات است تا عده‌ای آن را به اغتشاش نکشند.

No comments:

Post a Comment